RV2MP_DR3 Methodology - Family Education 3

Faculty of Education
Autumn 2007
Extent and Intensity
0/1/0. 2 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
Teacher(s)
PhDr. Mgr. et Mgr. Jitka Reissmannová, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
PhDr. Mgr. et Mgr. Jitka Reissmannová, Ph.D.
Department of Health Education – Faculty of Education
Contact Person: Miloslava Marková
Timetable
Wed 13:25–14:10 učebna 27
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Předmět navazuje na předměty Didaktika rodinné výchovy 1 a 2. Završuje didaktickou přípravu budoucích učitelů rodinné výchovy a výchovy ke zdraví. Cílem předmětu je psychodidaktická aplikace teoretických poznatků do praktické roviny. Důraz je kladen na reflexi a evaluaci vyučovacích pokusů studentů během studijní pedagogické praxe a na získání nebo prohloubení praktických zkušeností a dovedností pro práci s žáky základní školy. Součástí je programování učiva na základní škole.
Syllabus (in Czech)
  • Základní témata: 1. Reflexe pedagogické praxe 2. Příprava tématického plánu 3. Příprava učitele na vyučování. Motivace žáků. Aktivizující metody ve výuce rodinné výchovy a výchovy ke zdraví 4. Aplikace výukových metod na učivu rodinné výchovy a výchovy ke zdraví 5. Využití skupinového vyučování v rodinné výchově a výchově ke zdraví 6. Pozorování a analýza hodiny rodinné výchovy, výchovy ke zdraví 7. Sebereflexe studentů 8. Reflexe a evaluace pregraduální oborové přípravy 9. Formulace, resp. modifikace profilu učitele rodinné výchovy a výchovy ke zdraví
Literature
  • HAVLÍNOVÁ, Miluše. Program podpory zdraví ve škole : rukověť projektu Zdravá škola. 2., rozš. vyd. Praha: Portál, 2006, 311 s. ISBN 8073670593. info
  • PIKE, Graham and David SELBY. Cvičení a hry pro globální výchovu. Vyd. 1. Praha: Portál, 2000, 235 s. ISBN 80-7178-474-5. info
  • PIKE, Graham and David SELBY. Cvičení a hry pro globální výchovu. Vyd. 1. Praha: Portál, 2000, 253 s. ISBN 80-7178-369-2. info
  • PORTMANN, Rosemarie. Hry pro posílení psychické odolnosti. Vyd. 1. Praha: Portál, 1999, 103 s. ISBN 80-7178-331-5. info
  • Standard základního vzdělávání : včetně Pokynu MŠMT ČR k využití Standardu základního vzdělávání, Doplňku ke Standardu základního vzdělávání. Praha: Fortuna, 1999, 55 s. ISBN 8071686026. info
  • HUNTER, Madeline C. Účinné vyučování v kostce. Vyd. 1. Praha: Portál, 1999, 101 s. ISBN 80-7178-220-3. info
  • PASCH, Marvin. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině :jak pracovat s kurikulem. Vyd. 1. Praha: Portál, 1998, 416 s. ISBN 80-7178-127-4. info
  • SILBERMAN, Mel and Karen LAWSONOVÁ. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování : osvědčené způsoby efektivního vyučování. 1. vyd. Praha: Portál, 1997, 311 s. ISBN 80-7178-124-X. info
  • Moderní vyučování. Edited by Geoffrey Petty, Translated by Štěpán Kovařík. 1. vyd. Praha: Portál, 1996, 380 s. ISBN 80-7178-070-7. info
  • PRŮCHA, Jan. Pedagogická evaluace : hodnocení vzdělávacích programů, procesů a výsledků. Vyd. 1. V Brně: Masarykova univerzita, 1996, 166 s. ISBN 8021013338. info
  • MAREŠ, Jiří and Jaro KŘIVOHLAVÝ. Komunikace ve škole. Vydání první. Brno: Masarykova univerzita, 1995, 210 stran. ISBN 8021010703. info
Language of instruction
Czech
Further Comments
Study Materials
The course is also listed under the following terms Autumn 2004, Autumn 2005, Autumn 2006.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2007/RV2MP_DR3