RV2MP_VPx3 Výuková praxe 3

Pedagogická fakulta
podzim 2012
Rozsah
0/0/1. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Mgr. Lenka Adámková, Ph.D. (cvičící)
Garance
RNDr. Mgr. Alice Prokopová, Ph.D.
Katedra výchovy ke zdraví – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Michaela Daňková
Dodavatelské pracoviště: Katedra výchovy ke zdraví – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Po absolvování předmětu student: efektivně argumentuje a prezentuje vlastní názor; vykoná náslechy v předmětu Výchova ke zdraví; aplikuje teoretické poznatky v praxi a odevzdá pedagogický deník se záznamem jednotlivých vyučovacích pokusů; diskutuje problémy vzniklé během praxe;
Osnova
  • Náslechy  předmětu výchova ke zdraví na ZŠ Výstupy v předmětu výchova ke zdraví Realizace dotazníku mezi učiteli VkZ Evaluace výchovy ke zdraví na ZŠ Rozbor praxe
Literatura
    doporučená literatura
  • Efektivní učení ve škole. Edited by Dominik Dvořák. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005, 142 s. ISBN 8071785563. info
  • PASCH, Marvin, Trevor G. GARDNER, Georgea M. LANGER, Alane STARK a Christella MOODY. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Translated by Milan Koldinský. Vydání druhé. Praha: Portál, 2005, 416 stran. ISBN 8073670542. info
  • BELZ, Horst a Marco SIEGRIST. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení :východiska, metody, cvičení a hry. Vyd. 1. Praha: Portál, 2001, 375 s. ISBN 80-7178-479-6. info
Výukové metody
Výuka probíhá formou pěti náslechů a deseti výstupů na ZŠ. Student realizuje dotazníkové šetření mezi učiteli vyučujícími rodinnou výchovu a výchovu ke zdraví, čímž evaluuje výchovu ke zdraví na ZŠ, kde vykonával praxi.
Metody hodnocení
Student odevzdá pedagogický deník se záznamem náslechových vyučovacích jednotek, dále svých deseti vyučovacích pokusů a diskutuje problémy vzniklé během praxe na závěrečném setkaní. Součástí pedagogického deníku je definování klíčových kompetencí žáků, zařazení jednotlivých témat do Rámcově vzdělávacího programu pro základní vzdělávání a vytyčení mezipředmětových vztahů.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2013.