PdF:RVM_VPs2 Seminář k učitelské praxi 2 - Informace o předmětu
RVM_VPs2 Seminář k učitelské praxi 2
Pedagogická fakultajaro 2014
- Rozsah
- 0/1/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Mgr. Lenka Adámková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Jana Krátká, Ph.D. (cvičící)
doc. Mgr. Kateřina Lojdová, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Mgr. et Mgr. Jitka Reissmannová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Blanka Vaculík Pravdová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Petra Zetochová (cvičící) - Garance
- RNDr. Mgr. Alice Prokopová, Ph.D.
Katedra výchovy ke zdraví – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Michaela Daňková
Dodavatelské pracoviště: Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- RVM_VPs2/01: Út 18. 3. 16:40–18:20 učebna 41, Út 29. 4. 16:40–18:20 učebna 41, J. Krátká, J. Reissmannová
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství rodinné výchovy a výchovy ke zdraví pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství výchovy ke zdraví pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- skupinové sdílení zkušeností získaných při Učitelské praxi 2; prohloubení reflektivních a sebereflektivních dovedností; rozšíření profesních kompetencí a saturace profesních potřeb; stanovení dlouhodobých i krátkodobých cílů výuky a vytváření příprav na hodiny výchovy ke zdraví; aplikace teoretických principů spojených s přípravou a vedením výuky výchovy ke zdraví;
- Osnova
- diskuse s psychologem, pedagogem a oborovými didaktiky týkající se konkrétních pedagogických situací a otázek; skupinová reflexe činností vykonávaných ve funkci asistenta učitele; reflexe zápisů v pedagogickém deníku; reflexe portfoliových úkolů; reflexe výuky realizované v rámci Učitelské praxe 2;
- Literatura
- doporučená literatura
- DYTRTOVÁ, Radmila a Marie KRHUTOVÁ. Učitel : příprava na profesi. Vyd. 1. Praha: Grada, 2009, 121 s. ISBN 9788024728636. URL info
- HAVLÍNOVÁ, Miluše. Program podpory zdraví ve škole : rukověť projektu Zdravá škola. 2., rozš. vyd. Praha: Portál, 2006, 311 s. ISBN 8073670593. info
- Efektivní učení ve škole. Edited by Dominik Dvořák. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005, 142 s. ISBN 8071785563. info
- KYRIACOU, Chris. Klíčové dovednosti učitele : cesty k lepšímu vyučování. Translated by Dominik Dvořák - Milan Koldinský. 2. vyd. Praha: Portál, 2004, 155 s. ISBN 8071789658. info
- KALHOUS, Zdeněk a Otto OBST. Školní didaktika. Vyd. 1. Praha: Portál, 2002, 447 s. ISBN 807178253X. info
- BELZ, Horst a Marco SIEGRIST. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení :východiska, metody, cvičení a hry. Vyd. 1. Praha: Portál, 2001, 375 s. ISBN 80-7178-479-6. info
- Výukové metody
- skupinová reflexe za účasti psychologa, pedagoga a oborových didaktiků
- Metody hodnocení
- aktivní účast na výukových blocích; předložení vypracovaných úkolů (viz Manuál studenta učitelství na Učitelské praxi 2); přípravy na hodiny výchovy ke zdraví s reflektivní analýzou; plánování dalšího seberozvoje;
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2014/RVM_VPs2