RVM_VPs2 Seminář k učitelské praxi 2

Pedagogická fakulta
jaro 2014
Rozsah
0/1/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Mgr. Lenka Adámková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Jana Krátká, Ph.D. (cvičící)
doc. Mgr. Kateřina Lojdová, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Mgr. et Mgr. Jitka Reissmannová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Blanka Vaculík Pravdová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Petra Zetochová (cvičící)
Garance
RNDr. Mgr. Alice Prokopová, Ph.D.
Katedra výchovy ke zdraví – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Michaela Daňková
Dodavatelské pracoviště: Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
RVM_VPs2/01: Út 18. 3. 16:40–18:20 učebna 41, Út 29. 4. 16:40–18:20 učebna 41, J. Krátká, J. Reissmannová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
skupinové sdílení zkušeností získaných při Učitelské praxi 2; prohloubení reflektivních a sebereflektivních dovedností; rozšíření profesních kompetencí a saturace profesních potřeb; stanovení dlouhodobých i krátkodobých cílů výuky a vytváření příprav na hodiny výchovy ke zdraví; aplikace teoretických principů spojených s přípravou a vedením výuky výchovy ke zdraví;
Osnova
  • diskuse s psychologem, pedagogem a oborovými didaktiky týkající se konkrétních pedagogických situací a otázek; skupinová reflexe činností vykonávaných ve funkci asistenta učitele; reflexe zápisů v pedagogickém deníku; reflexe portfoliových úkolů; reflexe výuky realizované v rámci Učitelské praxe 2;
Literatura
    doporučená literatura
  • DYTRTOVÁ, Radmila a Marie KRHUTOVÁ. Učitel : příprava na profesi. Vyd. 1. Praha: Grada, 2009, 121 s. ISBN 9788024728636. URL info
  • HAVLÍNOVÁ, Miluše. Program podpory zdraví ve škole : rukověť projektu Zdravá škola. 2., rozš. vyd. Praha: Portál, 2006, 311 s. ISBN 8073670593. info
  • Efektivní učení ve škole. Edited by Dominik Dvořák. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005, 142 s. ISBN 8071785563. info
  • KYRIACOU, Chris. Klíčové dovednosti učitele : cesty k lepšímu vyučování. Translated by Dominik Dvořák - Milan Koldinský. 2. vyd. Praha: Portál, 2004, 155 s. ISBN 8071789658. info
  • KALHOUS, Zdeněk a Otto OBST. Školní didaktika. Vyd. 1. Praha: Portál, 2002, 447 s. ISBN 807178253X. info
  • BELZ, Horst a Marco SIEGRIST. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení :východiska, metody, cvičení a hry. Vyd. 1. Praha: Portál, 2001, 375 s. ISBN 80-7178-479-6. info
Výukové metody
skupinová reflexe za účasti psychologa, pedagoga a oborových didaktiků
Metody hodnocení
aktivní účast na výukových blocích; předložení vypracovaných úkolů (viz Manuál studenta učitelství na Učitelské praxi 2); přípravy na hodiny výchovy ke zdraví s reflektivní analýzou; plánování dalšího seberozvoje;
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2014/RVM_VPs2