PdF:SC4MK_ANDR Andragogic - Course Information
SC4MK_ANDR Andragogic
Faculty of EducationAutumn 2006
- Extent and Intensity
- 0/0/1. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Lenka Gulová, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D.
Department of Social Education – Faculty of Education
Contact Person: Mgr. Zuzana Nováčková - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Social Education (programme PdF, N-PD)
- Social Education (programme PdF, N-PD, specialization Čtvrtý modul)
- Syllabus (in Czech)
- Andragogika, její význam a poslání, současná situace ve vzdělávání dospělých.Výchova a vzdělávání dospělých (VVD)?Didaktická teorie vyučování dospělých.Didaktické formy.Didaktické metody.Výuka dospělých jako komunikační proces, kreativita dospělého.Sebevýchova a sebevzdělávání dospělých.Volný čas dospělých a dospělý ve volném čase.Nové trendy ve výchově a vzdělávání dospělých.Rekvalifikace, distanční studium, atd.Stáří jako společenský fenomén, příprava na stáří, odchod do důchodu, funkce vzdělávání v postproduktivním věku.Srovnávací andragogika, vzdělávání dospělých ve vybraných zemích.Nabídka vzdělávacích programů určených dospělým (vězeňství, sociální práce, atd.)
- Literature
- BENEŠ, Milan. Úvod do andragogiky. Praha: Karolinum, 1999, 129 s. ISBN 8071843814. info
- MUŽÍK, Jaroslav. Andragogická didaktika. Vyd. 1. Praha: CODEX Bohemia, 1998, 271 s. ISBN 80-85963-52-3. info
- RABUŠIC, Ladislav. Česká společnost stárne (Czech Society is Ageing). 1. vyd. Brno: Georgetown, Masarykova univerzita, 1995, 192 pp. Spisy Masarykovy univerzity, Filozofické fakulty. ISBN 80-210-1155-6. info
- PACOVSKÝ, Vladimír. O stárnutí a stáří. Vyd. 1. Praha: Avicenum, 1990, 135 s. ISBN 80-201-0076-8. info
- HAŠKOVCOVÁ, Helena. Fenomén stáří. Praha: Panorama, 1989, 407 s. ISBN 80-7038-158-2. info
- ŠVANCARA, Josef. Psychologie stárnutí a stáří. 2., přeprac. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1983, 111 s. URL info
- Assessment methods (in Czech)
- Témata pro samostatnou práciPosuďte sociální mobilitu a změny v životních šancích současné společnosti a reakce na ně. Demokratizace společnosti příležitost k sociálnímu vzestupu jedince, dalšími opěrnými body mohou být: otázka zaměstnanosti, role vzdělávání a podnikání, vnímání změn v životních šancích. Vzdělávání v postproduktivním věku, sociální situace seniorů u nás a ve světě, stárnutí populace, atd.Studium literatury, seznámení s problematikou.Recenze vybrané publikace, článku, skript, atd. Rozsah 1 strana, odevzdat 2.4.Podmínky k zápočtu:Vytvořit projekt, který by měl ambice řešit nějaké téma z problematiky vzdělávání dospělých. Projekt musí mít náležitosti kladené na tento druh práce grantová agentura, předloha projektu, atd. Rozsah 5 stran, řádkování 1,5; velikost písma 12, na třech stranách podrobný popis projektu.Projekt bude odevzdán nejpozději 3.12.2005 zhodnocení projektů studenti obdrží přehled a hodnocení všech projektůKonkrétní témata:rekvalifikační kurz, vzdělávací program, volnočasovou aktivitu pro konkrétní věkovou skupinu, návrh do programu celoživotního vzdělávání, vzdělávání v podnicích a organizacích, vzdělávání seniorů (univerzity třetího věku), osvětová školení, korespondenční kurz, řešení lokální, regionální aj. problematiky, atd.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Study Materials
The course is taught each semester.
The course is taught: in blocks.
Information on the extent and intensity of the course: 15 hodin.
- Enrolment Statistics (Autumn 2006, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2006/SC4MK_ANDR