SMP_ModP3 Praxe - stáže na odborných pracovištích poskytujících poradenskou, intervenční a léčebnou činnost 3

Pedagogická fakulta
podzim 2024
Rozsah
10. Ukončení: z.
Garance
Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D.
Katedra psychologie – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra psychologie – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem praxí je získání bezprostřední zkušenosti s činností odborných pracovišť, realizujících poradenskou, intervenční a léčebnou činnost a spolupracujících se školami (pedagogicko-psychologické poradny, krizová centra, střediska výchovné péče, orgány státní správy a samosprávy, nestátní organizace působící v oblasti prevence a další). Tato zkušenost má posílit rozvoj profesních kompetencí potřebných k výkonu standardních činností školního metodika prevence, především prohloubit přehled o činnosti uvedených pracovišť a umožnit průběžné aktualizování databáze spolupracovníků školy pro oblast prevence rizikového chování, a dále přehled o možnostech zajišťování služeb přesahujících kompetence školy a o možnostech spolupráce těchto pracovišť a školy
• při realizaci aktivit školy zaměřených na prevenci záškoláctví, závislostí, násilí, vandalismu, sexuálního zneužívání, zneužívání sektami, rasismu a xenofobie, prekriminálního a kriminálního chování, rizikových projevů sebepoškozování a dalších projevů rizikového chování),
• při individuální a skupinové práci se žáky a studenty s obtížemi v adaptaci, se sociálně-vztahovými problémy, s rizikovým chováním a s problémy, které negativně ovlivňují jejich vzdělávání,
• při přípravě podmínek pro integraci žáků se specifickými poruchami chování ve škole a při koordinaci poskytování poradenských a preventivních služeb těmto žákům,
• při vyhledávání a orientačním šetření žáků s rizikem či projevy rizikového chování, poskytování poradenských služeb těmto žákům a jejich zákonným zástupcům, případně při zajišťování péče odpovídajícího odborného pracoviště,
• při vzdělávání a metodickém vedení pedagogických pracovníků školy v oblasti prevence rizikového chování a práce s rizikovými a ohroženými žáky,
• a při sdílení informací a výsledků činnosti mezi školami a spolupracujícími organizacemi, institucemi a jednotlivými specialisty.
Výstupy z učení
Účastníci vypracují přehled o obsahu náhledů a aktivit, který jim potvrdí pověřený pracovník (typicky: diagnostika, intervence, poradenské a terapeutické programy, metodická podpora pedagogů, osvětová činnost, dokumentace a administrativa). Dále vypracují reflektivní záznam, zaměřený na naplňování jednotlivých cílů praxe o rozsahu 1 – 2 strany, který bude sloužit jako podklad pro sdílení a analýzu zkušeností v rámci předmětu Reflexe praxe.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2024/SMP_ModP3