SOe100 Study skills in English 1

Pedagogická fakulta
podzim 2023
Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Belinda Rachael Allan, M.Ed. (cvičící)
Mgr. Zdeněk Janík, M.A., Ph.D. (cvičící)
PhDr. Mgr. Libor Štěpánek, Ph.D. (cvičící)
Garance
PhDr. Mgr. Libor Štěpánek, Ph.D.
Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Libor Štěpánek, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
SOe100/01: Po 17:00–18:50 učebna 59, B. Allan
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
This course is designed to help students to improve or refine their skills required to successfully study in English. The class meets in weekly sessions to undertake team, collaborative and individual activities with the aim to learn a range of fundamental aspects in six areas, namely reading, listening, speaking, writing, test taking and study soft-skills. Each section combines a summarized theoretical background of each skill area with a series of practical activities. Authentic sample texts, audios and videos are used to create controlled tasks and open-ended activities.
Výstupy z učení
At the end of the course, the participants will be able to: choose adequate strategies for reading of academic texts; listen actively to lectures and discussions, take notes; take an active part in discussions in academic contexts of their interest.
Osnova
  • I. Introduction to the course and study skills; II. Communication skills and learning styles in academic context; III. Reading strategies; IV. Listening strategies; V. Note taking; VI. Spoken interaction (discussions, argumentation, presenting opinions); VII. Spoken production (presentations)
Literatura
    povinná literatura
  • COTTRELL, Stella. The study skills handbook. 4th ed. Basingstoke: Palgrave Macmillan, 2013, vi, 426. ISBN 9781137289254. info
    doporučená literatura
  • ŠTĚPÁNEK, Libor, Janice DE HAAFF, Alena HRADILOVÁ, Colin KIMBRELL a David SCHÜLLER. Academic English - Akademická angličtina: Průvodce anglickým jazykem pro studenty, akademiky a vědce. 2. aktualizované vydání. Praha: Grada Publishing, a. s., 2018, 224 s. ISBN 978-80-271-0842-8. info
Výukové metody
lectures, interactive seminars, online communication, project work
Metody hodnocení
Successful completion of this course involves giving an academic presentation based on a project developed during the course; contributing to discussions in contact lessons as well as virtual forums, participating in the IS discussion forum activities.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Studijní materiály

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2023/SOe100