SOe114 Outdoor education and drama education

Pedagogická fakulta
jaro 2024
Rozsah
0/0/1. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. et Mgr. Markéta Košatková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Tomáš Andrášik, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Petr Soják, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Zdeněk Janík, M.A., Ph.D. (pomocník)
Garance
Mgr. et Mgr. Markéta Košatková, Ph.D.
Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. et Mgr. Markéta Košatková, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
This course aims to prepare students to become aware of the importance and benefits of using Outdoor Education principles and techniques. Students will learn by practicing experiential learning activities in outdoor contexts. The course comprises lots of practical activities that help us discover the beauty and value of nature and of the city and ways to design and implement activities. Each session is followed by a reflection activity which requires participants to critically evaluate the techniques and discover what is best to use in their own context. The course is designed as a three-day experience-oriented educational program.
Výstupy z učení
students will be able to:1) develop understanding of the human condition to convey personal, social and cultural meanings through drama 2) enable collaboration with one another, valuing individual and group contributions towards shared goals that are part of the drama practice 3)become aware of the principles and benefits of Outdoor Education and experiential learning
Osnova
  • 1) Ice-Breaking and Warm-Up Sessions;
  • 2) Role – Play;
  • 3) Energisers;
  • 4) Group Discussions;
  • 5) Drama techniques;
  • 6) Brainstorming
Literatura
    povinná literatura
  • GILBERTSON, Ken, Alan W. EWERT, Pirkko SIKLANDER a Timothy BATES. Outdoor education : methods and strategies. Second edition. Champaign, IL.: Human Kinetics, 2022, xv, 263. ISBN 9781492591221. info
    doporučená literatura
  • BUNTING, Camille J. Interdisciplinary teaching through outdoor education. Champaign: Human Kinetics, 2006, xii, 243. ISBN 0736055029. info
Výukové metody
Interactive block teaching outside of Brno; group collaboration activities; drama methods
Metody hodnocení
Active participation; written reflection
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2025.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2024/SOe114