SOe310 Project presentation and peer-review

Pedagogická fakulta
jaro 2025
Rozsah
0/0/0. 4 kr. Ukončení: k.
Vyučující
Mgr. Zdeněk Janík, M.A., Ph.D. (cvičící)
Mgr. et Mgr. Markéta Košatková, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. et Mgr. Markéta Košatková, Ph.D.
Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. et Mgr. Markéta Košatková, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta
Předpoklady
SOe303 Project writing
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Students present their project outcomes and research findings at an international students' conference for a peer-assessment and feedback organized by the Faculty of Education. They summarize the main outcomes in terms of significant learnings, challenges, and motivations for further development. They practice their presentation skills and learn to deliver constructive and culturally sensitive feedback.
Výstupy z učení
Students will be able to present in English, they will be able to adjust the presentation content to the audience and provide and receive professional and culturally appropriate feedback in academic context.
Osnova
  • 1. Conveying ideas verbally and nonverbally
  • 2. Forms and visual design of presentation
  • 3. Soft skills in presentation
Literatura
    povinná literatura
  • BARCZAK, Gloria a Abbie GRIFFIN. How to conduct an effective peer review. Cheltenham, UK: Edward Elgar publishing, 2021, x, 190. ISBN 9781800371750. info
  • POWELL, Mark. Presenting in English : how to give successful presentations. Reprint. London: LTP Business, 2001, 128 s. ISBN 1899396306. info
    doporučená literatura
  • Lundy, K. G. (2011). Attention, please! : Making assignments presentable, enjoyable, and memorable for all. Pembroke Publishers.
  • Guggino, T. (2020). Present! connect! : Create and deliver presentations that capture, entertain, and connect to any audience. Business Expert Press.
Výukové metody
lecture, consultations on presentation design and content, discussion, review and peer-review, individual and group reflections
Metody hodnocení
Presentation content and its delivery, peer-review
Vyučovací jazyk
Angličtina
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2024.