SOk136v Praxe souvislá volnočasová

Pedagogická fakulta
podzim 2022
Rozsah
10 dnů. 4 kr. Ukončení: k.
Vyučující
Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D.
Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Dana Jakubjanská, DiS.
Dodavatelské pracoviště: Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Aktivní činnosti se všemi věkovými skupinami, volnočasové pobyty v přírodě, organizování táborů a podobných aktivit v oblasti volnočasové pedagogiky. Studenti se budou aktivně a tvořivě podílet na činnostech s dětmi, mládeží a dospělými. Součástí pedagogické praxe bude vypracování písemných záznamů, které jsou součástí pedagogického portfolia vytvářeného v průběhu studia. Praxe bude reflektovaná při skupinové reflexi na konci semestru.
Výstupy z učení
Student/ka je schopen/a připravit program pro konkrétní cílovou skupinu (charakteristickou věkem, dovednostmi a dalšími specifiky, např. děti cizinců – uprchlíků, z dětských domovů, školní třída, nadané děti apod.) a zprostředkovat ho cílové skupině.
Osnova
  • Volnočasová souvislá praxe - rozšířit dovednosti pedagoga v oblasti sociální komunikace, diagnostiky, animace volnočasových aktivit, atd. - organizace volnočasových aktivit - pobyty v přírodě s různými skupinami dětí, mládeže a dospělých - letní aktivity zaměřené na volnočasové činnosti
Literatura
  • PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času : [teorie, praxe a perspektivy mimoškolní výchovy a zařízení volného času]. Vyd. 4. Praha: Portál, 2008, 221 s. ISBN 9788073674236. info
  • Zlatý fond her : hry a programy připravené pro kurzy Prázdninové školy Lipnice. Edited by Daniela Sobková Zounková. Vyd. 1. Praha: Portál, 2007, 149 s. ISBN 9788073671983. info
  • PŘADKA, Milan. Kapitoly z dějin pedagogiky volného času. 1. dotisk 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2002, 93 s. ISBN 80-210-2033-4. info
Výukové metody
praxe v odborných zařízeních
Metody hodnocení
Typ výuky: pedagog. praxe Studenti v průběhu pedagogické praxe vytváří deník praxe, který slouží jako podklad pro písemný výstup z praxe. Praxe jsou koncem semestru reflektované ve skupině s ostatními spolužáky. V průběhu praxe poskytne vyučující studentům individuální podporu. Součástí výstupu z praxe je i písemné hodnocení kmenovým pracovníkem organizace.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2023, podzim 2024.