SOk160v Repetitorium

Pedagogická fakulta
jaro 2024
Rozsah
Informace a kolokvium. 4 kr. Ukončení: k.
Vyučováno prezenčně.
Vyučující
Mgr. Lenka Gulová, Ph.D. (přednášející)
doc. Mgr. Dušan Klapko, Ph.D. (přednášející)
Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D. (přednášející)
doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D. (přednášející)
MgA. Lenka Polánková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Petr Soják, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Barbara Strobachová, Ph.D. (přednášející)
Garance
Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D.
Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Dana Jakubjanská, DiS.
Dodavatelské pracoviště: Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
SOk160v/01: So 24. 2. 14:00–15:50 Virtuální místnost, Pá 22. 3. 14:00–16:50 Virtuální místnost, M. Kurowski
Předpoklady
Úspěšné absolvování všech předmětů v daném studijním oboru.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 100 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 13/100, pouze zareg.: 0/100, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/100
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem tohoto předmětu je přimět studenta/tku zopakovat si získané znalosti a dovednosti z vybraných základních teoretických a profilujících předmětů, které absolvoval/a v průběhu bakalářského studia. Tyto znalosti se týkají nejen základní terminologie, významných postav oborů, základních vztahů, ale i propojování znalostí, hledání souvislostí s využitím vyšších myšlenkových operací. Cílem předmětu je připravit studenty na SZZ a její praktické ukázky.
Výstupy z učení
- zopakovat a upevnit poznatky z hlavních předmětů
- být schopen propojovat znalosti a získané dovednosti z bakalářského studia
- využít dovedností kritického myšlení, kreativity a třídění znalostí
Osnova
  • • Sociální aspekty výchovy, Základy pedagogiky, Pedagogika volného čas, speciální pedagogika
  • • Základy psychologie, Vývojová psychologie, sociální psychologie
  • • Inkluzivní a globální vzdělávání, Etopedie, Partnerské a respektující přístupy ve výchově, Sociální práce, soc. patologie a politika
Literatura
  • Čeněk, J., Smolík, J., Vykoukalová, Z. (2016). Interkulturní psychologie. Praha: Grada.
  • annenbergerová, M. (2016). Průvodce školní inkluzí aneb Jak vypadá kvalitní základní škola současnosti? Praha: Wolters Kluwer, ČR, a. s.
  • Bakošová, Z. (2005). Sociálna pedagogika jako životná pomoc. Bratislava: STIMUl.
  • Gulová, L. et al. (2012). Aktivizace sociálně znevýhodněných skupin v pedagogické praxi a výzkumu. Brno: MUNIPRESS.
  • Atkinson, R. L., Atkinson, R. C., Smith, E. E., Bem, D. J., & Noen-Hoeksema, S. (2012). Psychologie. Praha: Portál.
  • Langmeier, J., Krejčířová, D. (1998). Vývojová psychologie. Praha: Grada
Výukové metody
Samostudium
Metody hodnocení
Test
Informace učitele
Odkaz na literaturu výše je pouze orientační. Je třeba vycházet z povinných textů v každém z oborů.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2024/SOk160v