SP1S_SPUR Therapy for Students with Learning Disabilities

Faculty of Education
Spring 2002
Extent and Intensity
0/1/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Department of Special and Inclusive Education – Faculty of Education
Contact Person: Mgr. Jitka Halešová
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Syllabus (in Czech)
  • Formy vzdělávání žáků se SVPU v ČR; organizace reedukační péče v jednotlivých formách. Počáteční čtení a psaní. Metody rozvíjení oslabených funkcí u dětí předškolního věku a dětí s odkladem nástupu školní docházky. Metody reedukace řeči, sluchového a zrakového vnímání, koncentrace pozornosti, rozvíjení hrubé a jemné motoriky; motivace a vůle. Metody zaměřené na reedukaci jednotlivých poruch: dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie. Rozvoj osobnosti žáka se SVPU. Přístupy k žákům se SVPU v základní a střední škole, možnosti reedukace a kompenzace. Vytvoření pomůcky, rozpracování metody.
Literature
  • ŠAFROVÁ, Alena. Specifické poruchy učení a chování (Learning and behavioral disorders). In Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno: Paido, 1998, p. 98-130. ISBN 80-85931-65-6. info
  • ŠAFROVÁ, Alena. Žáci se specifickými vývojovými poruchami učení a chování (Students with learning and behavioral disorders). In Integrativní speciální pedagogika. Brno: Paido, 1998, p. 68-89. ISBN 80-85931-51-6. info
Assessment methods (in Czech)
Typ výuky: seminář
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course is taught annually.
The course is taught: every week.
The course is also listed under the following terms Spring 2000, Autumn 2000, Spring 2001, Autumn 2001, Autumn 2002, Autumn 2003, Spring 2004, Autumn 2004, Spring 2005, Autumn 2005, Spring 2006, Autumn 2006, Spring 2007.
  • Enrolment Statistics (Spring 2002, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2002/SP1S_SPUR