SP3MP_SP4a Specializace 4a Logopedie a surdopedie (logopedie)

Pedagogická fakulta
podzim 2006
Rozsah
0/4/0. 8 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. PhDr. Ilona Bytešníková, Ph.D. (přednášející)
doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Rozvrh
Čt 8:50–11:25 učebna 51
Předpoklady
absolvování specializace logopedie a specializace surdopedie
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Logopedická intervence, ti úrovn logopedické intervence, logopedická terapie, terapie narušení zvuku ei rinolalie, komplexní rehabilitaní pée o jedince s orofaciálními rozštpy, logopedická terapie palatolalie, velofaryngeální insuficience, pedoperaní a pooperaní pée, dysartrie vývojová a dysartrie získaná, zásady rozvoje hybnosti a ei u dtí poruchami centrální nervové soustavy, souasné terapeutické postupy využívané v logopedii u dtí s dysartrie, reflexní lokomoce, orofaciální stimulace, dysfagie, hypersalivace, terapie získané dysartrie, využití alternativní a augmentativní komunikace u dysartrie a anartrie, terapie koktavosti, terapeutické postupy u incipientní koktavosti, terapie fixované a chronické koktavosti, terapie breptavosti, strategie a terapeutické postupy u breptavosti, terapie hlasových poruch, prevence hlasových poruch, hlasová hygiena.
Literatura
  • JANOVCOVÁ, Z. Alternativní a augmentativní komunikace. Brno: MU, 2003. ISBN 80-210-3204-9.
Metody hodnocení
ústní zkouška, v průběhu semestru zpracování seminární práce, splnění vědomostního testu
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Student volí jednu kombinaci atestační přípravy, která má dvě na sebe navazující části (2. a 3. semestr).
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2005, podzim 2007.