SP4BK_ZSP3 Introduction to Special Education 3 - Teaching the Hearing Impaired

Faculty of Education
Spring 2006
Extent and Intensity
0/0/8. 4 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
Teacher(s)
PhDr. Radka Horáková, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Department of Special and Inclusive Education – Faculty of Education
Contact Person: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Vymezení základních pojmů oboru surdopedie, anatomie a fyziologie sluchového ústrojí, budování a rozvoj jazykových kompetencí, komunikační formy sluchově postižených, sluchová protetika a kompenzační pomůcky, komplexní péče o osoby se sluchovým postižením a systém vzdělávání.
Syllabus (in Czech)
  • I. část Úvod do surdopedie teoretická východiska Obor, cíl, metody, mezioborové vztahy, předmět zájmu Sluch Význam sluchu, anatomie a fyziologie sluchového ústrojí, etiologie sluchového postižení, klasifikace sluchových vad, metody vyšetření sluchu, důsledky sluchové vady Komunikace Charakteristika a význam mezilidské komunikace, komunikační formy u sluchově postižených, audioorální a vizuálně motorické systémy II. část Řeč, hlas a artikulace u sluchově postižených Ontogenetický vývoj řeči, stádia vývoje řeči u sluchově postižených, úroveň řeči po stránce obsahové, artikulační a gramatické, modulační faktory, charakteristika hlasového projevu u sluchově postižených Sluchová protetika Individuální sluchová protetika, kompenzační pomůcky a jejich význam, kochleární implantát, metodika práce se sluchadly a kochleárním implantátem Vzdělávací přístupy pro sluchově postižené Vzdělávací systém, organizace vyučování, orální metoda, totální komunikace, bilingvální výchova
Assessment methods (in Czech)
Závěrečný test ze základů surdopedie se bude konat 12. 5. ve 12h v učebně č. 50 nebo 19. 5. v 14.30 opět v učeb. č. 50.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course is taught annually.
The course is taught: in blocks.
Information on the extent and intensity of the course: 8 hodin.
The course is also listed under the following terms Spring 2003, Spring 2004, Spring 2005, Spring 2007, Spring 2008, Spring 2009, Spring 2010, Spring 2011, Spring 2012, Spring 2013, Spring 2014, Spring 2015, Spring 2016, Spring 2017, Spring 2018.
  • Enrolment Statistics (Spring 2006, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2006/SP4BK_ZSP3