SP4BP_SYPR Specializace:L, S Symptomatické poruchy řeči

Pedagogická fakulta
jaro 2011
Rozsah
0/8/0. 8 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Rozvrh
Po 10:40–14:10 učebna 53
Předpoklady
Absolvování předmětů SP4BP_SPL1 a SP4BP_SPL2
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Na konci kurzu bude student ovládat problematiku symptomatických poruch řeči; etiologie, klasifikace; symptomatické poruchy řeči u dětí s poruchami hybnosti, řeč u dětí s dětskou mozkovou obrnou, vývoj řeči u dětí s DMO, logopedická péče, zásady při rozvíjení hybnosti a řeči u dětí s DMO, moderní terapie na základě reflexnosti užívané při rozvíjení hybnosti a řeči u dětí s DMO; symptomatické poruchy řeči u dětí s těžkým sluchovým a zrakovým postižením, u dětí nevidomých, specifika logopedické péče u zrakově postižených; symptomatické poruchy řeči u mentálně retardovaných, faktory ovlivňující vývoj řeči u mentálně retardovaných dětí, specifika logopedická péče u mentálně retardovaných dětí a dětí s kombinovaným postižením.
Osnova
  • Symptomatické poruchy řeči,etiologie, klasifikace. Dětí s poruchami hybnosti, dětská mozková obrna, vývoj řeči u dětí s DMO, logopedická péče. Moderní terapie na základě reflexnosti. Dětí s těžkým sluchovým a zrakovým postižením, specifika logopedické péče. Symptomatické poruchy řeči u mentálně retardovaných, faktory ovlivňující vývoj řeči,specifika logopedická péče, kombinované postižení.
Literatura
  • LECHTA, Viktor. Symptomatické poruchy řeči u dětí. Edited by Eva Škodová, Translated by Jana Křížová. Vyd. 1. Praha: Portál, 2002, 191 s. ISBN 8071785725. info
  • KLENKOVÁ, Jiřina. Symptomatické poruchy řeči. In Integrativní speciální pedagogika. Brno: Paido, 1998, s. 45-57. ISBN 80-85931-51-6. info
  • ČECHOVÁ, Zuzana. Symptomatické poruchy řeči u sluchově postižených dětí. Edited by Jiřina Klenková. 1999, 89 s. info
Výukové metody
seminář, diskuse ve třídě, domácí příprava
Metody hodnocení
předmět ukončen zápočtem, požadavkem splnění je zpracování seminární práce
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019.