SP5_MSP1 Methodology - Special Schools 1

Faculty of Education
Spring 2003
Extent and Intensity
0/2/0. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Department of Special and Inclusive Education – Faculty of Education
Contact Person: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Syllabus (in Czech)
  • Český jazyk. Vzdělávací program Základní škola, alternativní program Obecná škola se zaměřením na český jazyk na 1. st., psychologické základy vyučování čtení, psaní, vývoj metod prvopočátečního psaní a čtení, etapy výuky čtení podle analyticko-syntetické metody, metodický postup při výuce čtení, nedostatky a poruchy ve výuce čtení, vývojové poruchy učení, dyslexie, dysgrafie, dysortografie, význam didaktických her při osvojování si dovednosti čtení
Literature
  • Santlerová, K. Metody ve výuce čtení a psaní. Brno: Paido, 1995
  • Vzdělávací program Základní škola. Praha, Fortuna, 1996
Assessment methods (in Czech)
Typ výuky: seminář
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course is taught annually.
The course is taught: every week.
The course is also listed under the following terms Spring 2000, Spring 2001, Spring 2002, Spring 2004, Spring 2005, Spring 2006.
  • Enrolment Statistics (Spring 2003, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2003/SP5_MSP1