SP6003 Učitelská praxe 3

Pedagogická fakulta
podzim 2018
Rozsah
0/0/5. 60 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. Mgr. et Mgr. Karel Červenka, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Barbora Chleboradová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Blanka Klimovič (přednášející)
PhDr. Lenka Vrbecká Doležalová, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Mgr. Dana Zámečníková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Jarmila Bradová, Ph.D. (pomocník)
PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D. (pomocník)
Bc. Denisa Foltová, DiS. (pomocník)
doc. PaedDr. Hana Horká, CSc. (pomocník)
doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D. (pomocník)
doc. Mgr. Kateřina Lojdová, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Bc. Jan Nehyba, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Jana Obrovská, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Radek Pospíšil, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Petr Svojanovský, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Lucie Škarková, Ph.D. (pomocník)
doc. RNDr. Eva Trnová, PhD. (pomocník)
doc. Mgr. František Tůma, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Blanka Vaculík Pravdová, Ph.D. (pomocník)
PhDr. Mgr. Jan Viktorin, Ph.D. (pomocník)
doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D. (pomocník)
Garance
prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Student prohlubuje profesní kompetence, zdokonaluje své schopnosti v rámci pregraduální přípravy na učitelské povolání, kooperuje s učitelem a dalšími odbornými pracovníky, aktivně plánuje a realizuje výuku, vychází při tom z dosavadních zkušeností z oblasti pedagogické teorie a praxe, vhodně reflektuje svoji zkušenost ve speciálněpedagogickém terénu.
Osnova
  • - přímá speciálněpedagogická činnost pod supervizí tutora; - samostatné zvládání administrativních úkonů pod supervizí tutora; - aktivní participace na školních projektech a akcích, spoluvytváření doprovodných programů; - vedení pedagogického deníku; - reflexe speciálněpedagogických činností s tutorem praxe.
Literatura
  • DYTRTOVÁ, Radmila a Marie KRHUTOVÁ. Učitel : příprava na profesi. Vyd. 1. Praha: Grada, 2009, 121 s. ISBN 9788024728636. URL info
  • ŠIMONÍK, Oldřich. Začínající učitel. dotisk 1. vydání. Brno: MU, 1995, 101 s. Spisy pedagogické fakulty MU, sv. 56. ISBN 80-210-0944-6. info
Výukové metody
diskuse, konzultace, vlastní výuka
Metody hodnocení
aktivní účast, plnění zadaných úkolů, hodnocení praxe
Další komentáře
Studijní materiály
Nezapisují studenti jednooborové SP: SPZP, SPAN, SPPU.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2017, podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2023, podzim 2024.