SPAMP_SNOA Poradenství a intervence u dospělých osob 2

Pedagogická fakulta
podzim 2016
Rozsah
0/2/0. 5 kr. Ukončení: k.
Vyučující
PhDr. Lucie Procházková, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Institut výzkumu inkluzivního vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Institut výzkumu inkluzivního vzdělávání – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
SPAMP_SNOA/01: Po 14:50–16:30 učebna 19a, L. Procházková
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/25
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je prohloubit znalosti o možnostech podpory dospělých osob se zdravotním postižením a získat informace o konkrétních přístupech k osobám s vrozeným či získaným zdravotním postižením (např. ve snoezelenu). Na konci tohoto kurzu bude student schopný na základě získaných znalostí volit vhodné strategie v přístupu k dospělým osobám se zdravotním postižením.
Osnova
  • snoezelen
  • podpora dospělých osob s mentálním postižením
  • podpora dospělých osob s autismem
  • podpora osob s demencí
  • možnosti podpory dospělých osob se získaným postižením, po poškození mozku
  • strategie pro práci s jedinci se zdravotním postižením
Literatura
    doporučená literatura
  • FILATOVA, R. Snoezelen-MSE. Asociace konceptu Snoezelen v České republice, 2014. ISBN 978-80-905419-3-1.
  • ČADILOVÁ, V., JŮN, H., THOROVÁ, K. a kol. Agrese u lidí s mentální retardací a s autismem. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-319-2.
  • EMERSON, E. Problémové chování u lidí s mentální retardací. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-390-1.
  • SCHMIDBAUER, W. Syndrom pomocníka – Podněty pro duševní hygienu v pomáhajících profesích. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-369-X.
Výukové metody
samostudium, četba, video, diskuse, exkurze
Metody hodnocení
kolokvium (seminární práce, aktivní účast na diskusi)
Informace učitele
Literatura • EMERSON, E. Problémové chování u lidí s mentální retardací. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-390-1. • ČADILOVÁ, V., JŮN, H., THOROVÁ, K. a kol. Agrese u lidí s mentální retardací a s autismem. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-319-2. • FILATOVA, R. Snoezelen-MSE. Asociace konceptu Snoezelen v České republice, 2014. ISBN 978-80-905419-3-1. • JŮN, H. Moc, pomoc a bezmoc v sociálních službách a ve zdravotnictví. Strategie práce s klienty, krizové scénáře. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-590-5. • SCHMIDBAUER, W. Syndrom pomocníka – Podněty pro duševní hygienu v pomáhajících profesích. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-369-X.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2017.