SPKDC_DDCH Diagnostické domény žáků s poruchami chování

Pedagogická fakulta
podzim 2014
Rozsah
0/0/12. 12 hodin. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Mgr. et Mgr. Karel Červenka, Ph.D. (přednášející)
doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Předpoklady
Státní závěrečná zkouška ze speciální pedagogiky etopedie/příbuzných oborů.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Na konci tohoto kurzu bude student umět: aplikovat klasifikaci ICF (WHO) v diagnostice dětí/mladistvých s problémy v chování; na základě nabytých znalostí bude umět stanovit individuální cíle intervence podpory, posilování a provázení.
Osnova
  • Klasifikace ICF v kontextu poruchy chování. Domény kvality života. Individuální dimenze domén. Sociální doména. Emocionální doména. Kognitivní doména.
Literatura
    povinná literatura
  • BECHYŇOVÁ, Věra. Případové konference : praktický průvodce pro práci s ohroženou rodinou. Vydání první. Praha: Portál, 2012, 158 stran. ISBN 9788026201816. info
  • VOJTOVÁ, Věra. Inkluzivní vzdělávání žáků v riziku a s poruchami chování jako perspektiva kvality života v dospělosti. Brno: Press Muni, 2010, 330 s. pedagogická. ISBN 978-80-210-5159-1. info
  • International classification of functioning, disability and healthchildren and youth version : ICF-CY. Geneva: World Health Organization, 2007, xxvii, 322. ISBN 9789241547321. info
Výukové metody
Přednáška, skupinová diskuze, samostudium, případová studie.
Metody hodnocení
Písemné zpracování případové studie, aktivní účast na výuce, písemná a ústní zkouška.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018.