SPSPC_SPDP Special Education Diagnostics - Teaching the Mentally Impaired

Faculty of Education
Spring 2008
Extent and Intensity
0/0/8. 6 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
Teacher(s)
doc. PhDr. Mgr. Barbora Bazalová, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Department of Special and Inclusive Education – Faculty of Education
Contact Person: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Předmět speciálně pedagogická diagnostika podává základní přehledné informace o diagnostickém procesu ve speciální pedagogice, je zaměřen na hlavní úkoly diagnostiky v jednotlivých vývojových obdobích, seznamuje studenty s klasifikací diagnostických metod a jejich přehledem, dále vymezuje a podrobně rozpracovává nejdůležitější oblasti diagnostiky jedince s postižením, a to jak z vývojového hlediska, tak i z biodromálního přístupu k jedinci.
Literature
  • DITTRICH, Pavel. Pedagogicko-psychologická diagnostika. Vyd. 2., upr. Jinočany: H & H. 121 s. ISBN 80-85467-06-2. 1993. info
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course is taught annually.
The course is taught: in blocks.
Information on the extent and intensity of the course: 8 hodin.
The course is also listed under the following terms Spring 2007, Spring 2009, Spring 2010, Spring 2011.
  • Enrolment Statistics (Spring 2008, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2008/SPSPC_SPDP