SPSPC_ZSP2 Základy speciální pedagogiky 2 logopedie

Pedagogická fakulta
jaro 2009
Rozsah
0/0/8. 8 hodin. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Barbora Chleboradová, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Na konci kurzu bude mít student přehled o: etiologii, klasifikaci a symptomatologii jednotlivých forem narušené komunikační schopnosti. Získá aktuální informace o terapeutických postupech a systému péče o osoby s narušenou komunikační schopností.
Osnova
  • Logopedie – předmět, základní úkoly, postavení v systému věd. Logoped, logopedický asistent. Komunikace, komunikační proces, verbální, nonverbální komunikace. Narušená komunikační schopnost - etiologie, klasifikace, symptomatologie. Terapie narušené komunikační schopnosti.
Literatura
  • VÍTKOVÁ, M. (ed.) Integrativní speciální pedagogika. 2. přepracované a rozšířené vydání. Brno: Paido, 2004. ISBN 80-7315-071-9
  • KLENKOVÁ, J. Logopedie I. Brno: Paido, 2000. ISBN 80 85931-88-5.
  • KLENKOVÁ, J. Logopedie II., III. Brno, Paido, 1998. ISBN 80-85931-62-1.
Metody hodnocení
Předmět je ukončen zkouškou.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022.