SV4BP_PDV2 Projekty v dramatické výchově 2

Pedagogická fakulta
jaro 2007
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
MgA. Lenka Polánková, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D.
Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Zuzana Nováčková
Rozvrh
Čt 16:10–17:50 budova C - učebna 8
Předpoklady
- studium odborné literatury - anotace samostatně navrženého skupinového projektu - záznam průběhu a realizace samostatně navrženého skupinového projektu - obhajoba samostatně navrženého skupinového projektu
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 16 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/16, pouze zareg.: 0/16
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Studenti navazují na zkušenosti z předchozí práce. V menších skupinách vypracovávají a realizují projekt se zaměřením na určitou oblast i věk cílové skupiny. Projekty musí být tematicky zaměřeny do sociální oblasti. Studenti sami kontaktují různé instituce a nabízí svůj projekt k realizaci. Půjde např. o využití literárního textu v DV, o divadelní projekty, o projekty napříč osnovami apod. Studenti by měli při práci na společném projektu zúročit všechny vědomosti a dovednosti získané v průběhu studia nejen v předmětech DV, ale i v předmětech psychologie, osobnostní výchovy, sociální pedagogiky, pedagogiky, multikolturní výchovy apod.
Osnova
  • Zvolení tématu Prozkoumávání zvolené oblasti (divadlo, literatura, současné problémy mladých lidí, historie, ) Studium odborné literatury Anotace skupinového projektu Práce na projektu, konzultace Realizace a záznam skupinového projektu Zhodnocení skupinovéhoprojektu Prezentace skupinového projektu
Metody hodnocení
Výuka probíha pravidelně každý týden a je zakončena zkouškou. Studenti jsou povinni splnit 80% účast v seminářích. Součástí zkoušky je i veřejná obhajoba odvedeného projektu ve skupinách. Výsledná známka je tedy složena z hodnocení teoretických zanlostí studentů (max.50bodů) i z hodnocení praktického projektu (max. 50bodů). V praktické části projektu jsou individuálně hodnoceny tyto atributy: účast v hodinách 1-10B (2 povolené neúčasti, 1 neúčast = -5B) schopnost spolupráce na tvorbě projektu 1-5B účast na realizaci projektu 1-5B míra zapojení při realizaci projektu 1-5B odvedení programu na projektu 1-10B schopnost převzetí spoluzodpovědnosti za společný projekt a jeho úspěšnost 1-5B reflexe přípravy a realizace projektu (zhodnocení kladů a rezerv projektu spolupráce týmu, vedení her, návrh řešení a dalších nápadů do další realizace podobného projektu) 1-10B
Informace učitele
JUDASOVÁ, K. Projekt stavebnice z mnoha dílků. In: Moderní vyučování. Praha, roč. 4, 1998, č. 1, s. 10. ISSN 1211-6858 KAŠOVÁ, J. Projekty. Kroměříž : IUVENTA, 1994. ISBN neuvedeno. KOŤÁTKOVÁ, S. a kol. Vybrané kapitoly z dramatické výchovy. Praha : IPOS, 1998. ISBN 80-7184-756-9. SVOBODOVÁ, R.: Strukturované drama. In: Vybrané kapitoly z dramatické výchovy. Praha : Karolinum, 1998. ISBN 80-7184-756-9. SVOZILOVÁ, D. Strukturovaná dramatická hra. In: Tvořivá dramatika. Praha : IPOS, 2000, č. 3, s. 11. ISSN 1211-8001. VALENTA, J. Pohledy - Projektová metoda ve škole a za školou. Praha : IPOS ARTAMA, 1993. ISBN 80-7068-066-0. VYBÍRAL, M. Od zkušenosti k poznání. Plzeň : PG Centrum, 1996. ISBN není uvedeno. MU, 2003. ISBN 80-86633-10-1 BLÁHOVÁ, K. Uvedení do systému školní dramatiky. Praha : IPOS, 1996. ISBN 80-7068-070-9. DVOŘÁKOVÁ, A. Drama ve výchově a divadlo ve výchově. In: Tvořivá dramatika. Praha : ARTAMA, 1997, č. 3. s. 1. ISSN 1211-8001. HORÁČEK, L. Divadlo ve výchově aneb maďarská inspirace. In. Tvořivá dramatika. Praha : Artama, 1999, č. 1, s. 10. ISSN 1211-8001. HRONOVÁ, H. Divadlo ve výchově aneb Maďarská inspirace. In: Tvořivá dramatika. Praha : ARTAMA, 1996. č. 3, s. 8. ISSN 1211-8001. JUDASOVÁ, K. Projekt stavebnice z mnoha dílků. In: Moderní vyučování. Praha, roč. 4, 1998, č. 1, s. 10. ISSN 12116858 KOVALIKOVÁ, S.: Integrovaná tematická výuka. Kroměříž : Spirála 1995. ISBN 80-901873-1-5. KOVALČÍKOVÁ, I.; MAJZLANOVÁ, K.; PAVLOVSKÁ, M.; PELÁN, J. Variácie podob výchovné dramatiky. Prešov : LANA, 2003. ISBN 80-9683112-8-3. MACKOVÁ, S. Dramatická výchova. Brno : JAMU, 2004. ISBN 80-85429-93-4. MACKOVÁ, S. Dramatická výchova ve škole. Brno : DIFA JAMU, 1995. ISBN 80-85429-16-0 MACHKOVÁ E. Metodika dramatické výchovy. Praha : Artama, 1991. ISBN80-7068-105-5. MARUŠÁK, R. Projekty napříč osnovami. In: Tvořivá dramatika. Praha : Artama, 2001, č. 3, s. 1. ISSN 1211-8001. MORGANOVÁ, N., SAXTONOVÁ, J. Vyučování dramatu.Praha : Artama, 2001. ISBN 80-901660-2-4. PAVLOVSKÁ, M.; KROČA, D. Dramatická výchova a divadlo . Brno : CERM, 1999. ISBN 80-7204-110-X. PAVLOVSKÁ, M. Cesta současné školy ke škole tvořivé. Brno : Pedagogická fakulta MU, 2002. ISBN 80-86633-02-0 PAVLOVSKÁ, M.; BENEŠOVÁ, M. Cesta současné školy ke škole tvořivé II. Divadlo ve výchově. Brno : Pedagogická fakulta MU, 2003. ISBN 80-86633-10-1.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2005, jaro 2006, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019.