SZ1015a Pedagogical Diagnostic

Pedagogická fakulta
podzim 2011
Rozsah
1/0/0. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PaedDr. Jan Šťáva, CSc. (přednášející)
prof. PhDr. Oldřich Šimoník, CSc. (pomocník)
Mgr. Radek Pospíšil, Ph.D. (pomocník)
Garance
PaedDr. Jan Šťáva, CSc.
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ludmila Bauerová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Pedagogical diagnostics is a pedagogical discipline that deals with recognizing, assassement and evaluation process of the contentual and structural educational aspects of the process leading to optimisation of particular and social development of the child, pupil (student). The former teachers will learn theoretical base of the subject and they will improve their diagnostic skills.
Osnova
  • 1. Basic theoretical knowledge 2. Pedagogical diagnostics of child's readiness for school education 3. Pedagogical diagnostics of pupil (student) in school classroom 4. Families like educational agent and it's diagnostics 5. Diagnostic methods of the educational process and educational results 6. Pedagogical diagnostics of the educational activity 7. Diagnostics of the social climate of the school classroom 8. Method of testing 9. Diagnostics related to pupils and students' professional orientation 10. School pressure and it's diagnostics.
Literatura
Výukové metody
Teaching methods in the language of instruction theoretical preparation in the form of a lecture with independent study of specialized sources and electronic distance-learning materials
Metody hodnocení
homework, school observation, oral or written exam written test with 10 questions, to pass 10 - 5 questions have to be answered correctly
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019.