SZ6062 Virtuální třída

Pedagogická fakulta
podzim 2017
Rozsah
0/0. 3 kr. Ukončení: k.
Vyučující
Mgr. Josef Moravec (přednášející)
Mgr. Gabriela Šimková (přednášející)
Garance
Mgr. Gabriela Šimková
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Rozvrh
Čt 14:50–16:30 učebna 28
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 59 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
získat znalosti pro vedení vlastní virtuální třídy;
uvést klady a zápory virtuální třídy;
být schopen kombinovat různé multimediální nástroje pro vedení výuky;
obhájit roli technologií v současné vzdělávání;
posoudit možnosti elektronických učebních materiálů a elektronického učebního prostředí ve vztahu k žákům základních škol
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu schopen:
- Identifikovat a popsat hardwarová a softwarová specifika interaktivní tabule SmartBoard.
- Užívat interaktivní podobu klasických výukových metod.
- Testovat žáky pomocí specialních aplikací.
- Pořádat výuku formou webináře
Osnova
  • Didaktická specifika vyučování s využitím ICT
  • Technologie v každodenním chodu třídy - působení technologií na žáky, etické aspekty zařazování technologií do výuky, specifika práce žáků s technologiemi
  • Nástroje virtuální třídy I - interaktivní tabule, tablety, mobilní dotykové telefony
  • Nástroje virtuální třídy II -multidotykové stoly, multidotykové třídy, elektronická učebnice
  • Nástroje virtuální třídy III - e-learning, webináře
  • Nástroje virtuální třídy IV - elektronická třídní kniha, elektronická žákovská knížka
Literatura
  • ČERNÝ, Michal. Webináře ve vzdělávání: pedagogické a didaktické aspekty. Brno: Flow. 86 s. ISBN 978-80-88123-04-0. 2015. info
  • ZOUNEK, Jiří a Klára ŠEĎOVÁ. Učitelé a technologie : mezi tradičním a moderním pojetím. 1. vydání. Brno: Paido. 172 stran. ISBN 9788073151874. 2009. info
Výukové metody
seminář, skupinová diskuze a práce, praktické úkoly
Metody hodnocení
Ústní obhajoba konceptuálního návrhu užívání vybrané technologie ve výuce předmětu podle aprobace studenta. Docházka není povinná.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2016, jaro 2022, podzim 2022, jaro 2023, podzim 2023, jaro 2024.