PdF:SZ7BP_2AB1 English for Teachers - B - Informace o předmětu
SZ7BP_2AB1 Angličtina pro pedagogy - B
Pedagogická fakultapodzim 2016
- Rozsah
- 0/2/0. 3 kr. Kurz je ukončen písemnou a ústní zkouškou na úrovni B1. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Daniela Dvořáková (přednášející)
Mgr. Radka Mlýnková (přednášející)
Mgr. Veronika Dvořáčková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Barbora Kašpárková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Gabriela Hublová, Ph.D. (pomocník)
Mgr. et Mgr. Eva Barnová (cvičící)
Mgr. Markéta Oplatková Plocková (cvičící)
Mgr. Eva Tomaštíková (cvičící)
Mgr. Jana Kollárová (pomocník) - Garance
- Mgr. Barbora Kašpárková, Ph.D.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SZ7BP_2AB1/T01: Út 20. 9. až Čt 22. 12. Út 11:20–12:55 117, E. Barnová, Nepřihlašuje se. Určeno pro studenty se zdravotním postižením.
SZ7BP_2AB1/T02: St 5. 10. až Čt 22. 12. St 9:50–11:25 106, J. Kollárová, Nepřihlašuje se. Určeno pro studenty se zdravotním postižením.
SZ7BP_2AB1/01: Út 8:25–10:05 učebna 59, B. Kašpárková
SZ7BP_2AB1/02: Út 12:05–13:45 učebna 63, B. Kašpárková
SZ7BP_2AB1/05: Čt 12:05–13:45 učebna 53, B. Kašpárková
SZ7BP_2AB1/06: Út 12:05–13:45 učebna 59, D. Dvořáková
SZ7BP_2AB1/07: Út 9:20–11:00 učebna 58, D. Dvořáková
SZ7BP_2AB1/08: Po 11:10–12:50 učebna 63, D. Dvořáková
SZ7BP_2AB1/09: Čt 12:05–13:45 učebna 41, D. Dvořáková
SZ7BP_2AB1/10: St 11:10–12:50 učebna 59, R. Mlýnková
SZ7BP_2AB1/11: Po 15:45–17:25 učebna 64, R. Mlýnková
SZ7BP_2AB1/12: Út 9:20–11:00 učebna 63, R. Mlýnková
SZ7BP_2AB1/13: Út 10:15–11:55 učebna 59, V. Dvořáčková - Předpoklady
- SZ7BP_1AB1 English for Teachers - A
A pass in SZ7BP_1AB1 – English for teachers – A. (Úspěšně absolvovaný předmět SZ7BP_1AB1 – Angličtina pro pedagogy – A.) The course is designed for students who are at least at the A2+ level of English and who can understand the main points of clear standard input on familiar matters regularly encountered at work, school, leisure, etc. They can also produce simple connected text on topics which are familiar or of personal interest, and can read texts and briefly give reasons and explanations for opinions and plans. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 36 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- The aim of the course is to help students achieve B1 level knowledge of English by improving all language skills (listening, reading, speaking, writing) and systems of the language (grammar and vocabulary) within the given level. The course also intends to introduce and enhance academic vocabulary and skills (preparing and giving presentations, expressing opinions, etc.).
- Osnova
- In-class topics: 1) Non-verbal communication. 2) Giving presentations. 3) Studying abroad. 4) Issues of today’s world. Grammar topics: 1) Modal verbs. 2) Conditional clauses. 3) Simple passive. 4) Countable x uncountable nouns, quantifiers. 5) Relative pronouns, relative clauses. 6) Phrasal verbs. 7) Verbs – gerund x infinitive. 8) Prepositions, Prepositional phrases (adjectives, verbs). 9) Determiners, Pronouns.
- Literatura
- povinná literatura
- In-class materials available in the IS.
- doporučená literatura
- MURPHY, Raymond. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate learners of English : with answers. Fourth edition. Cambridge: Cambridge University Press, 2012, x, 380. ISBN 9780521189064. info
- MURPHY, Raymond. Essential grammar in Use : a self-study reference and practice book for elementary students of English : with answers. 3rd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2007, xi, 319. ISBN 9780521675802. info
- OXENDEN, Clive. New English File - Intermediate. 2011. ISBN 978-0-19-451910-6. info
- Cambridge advanced learner's dictionary. Edited by Melisa Good. 3rd ed. Cambridge: Cambridge University, 2008, xiv, 1699. ISBN 9780521674683. info
- VACEK, Jiří a Duncan HENDY. Analýza odborného anglického textu pro studenty společného základu PdF MU. 1. vyd. Masarykova univerzita: Masarykova univerzita, 2006, 102 s. MU, Pedagogická fakulta, Brno 2006. ISBN 80-210-3967-1. info
- GILL, Nora, Jiří VACEK, Ruth COUFALOVÁ, Olga INGROVÁ a Jana KOLLÁROVÁ. Communicative ESP Practice for Pre-Service Teachers. 1. vyd. Olomouc: Palacký University, Olomouc, Czech Republic, 2003, 109 s. English Texts. ISBN 80-244-0652-7. info
- SWAN, Michael a Catherine WALTER. The good grammar book : a grammar practice book for elementary to lower-intermediate students of English : with answers. Oxford: Oxford University Press, 2001, 324 s. ISBN 0194315193. info
- Výukové metody
- Weekly ninety-minute seminars designed for teaching English for specific and academic purposes. Activities developing students' awareness of language skills and systems within B1 level - listening and reading tasks; grammar and vocabulary practice, discussions and other speaking activities.
- Metody hodnocení
- Credit requirements: 1) Attendance (only 2 lessons can be missed), homework set in classes, active participation. 2) Interactive presentation in pairs. 3) Exam – written + oral part. Only students who complete all assignments can take the exam. Both parts of the exam need to be passed (written part – 49/75 points, oral part – 16/25 points). Pass mark: 65% (65 points out of 100). Written part: listening, reading, grammar, vocabulary, writing. Oral part: monologue (1 minute) + dialogue (6 minutes).
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Kurz úrovně B1 zakončený písemnou a ústní zkouškou na úrovni B1.
- Statistika zápisu (podzim 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2016/SZ7BP_2AB1