SZ7BP_DFL1 Use Flash 8 for making multimedial distance learning materials 1

Faculty of Education
Autumn 2007
Extent and Intensity
0/1/0. 4 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D.
Department of Technical Education and Information Science – Faculty of Education
Contact Person: doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D.
Timetable of Seminar Groups
SZ7BP_DFL1/Flash1_1: No timetable has been entered into IS. J. Hrbáček
SZ7BP_DFL1/Flash1_2: No timetable has been entered into IS. J. Hrbáček
SZ7BP_DFL1/Flash1_3: No timetable has been entered into IS. J. Hrbáček
Prerequisites (in Czech)
Znalost práce s PC
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 80 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/80, only registered: 0/80, only registered with preference (fields directly associated with the programme): 0/80
fields of study / plans the course is directly associated with
there are 27 fields of study the course is directly associated with, display
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je získání základních vědomostí pro používání Macromedia Flash pro tvorbu interaktivních distančních opor vhodných i pro umístění na WWW. Porozumět způsobu jejich vytváření, používání základních objektů flashe a naučit se vytvářet různé způsoby animací. Naučit se základům používání action scriptu. Celá výuka klade důraz na způsoby, které umožňují týmovou práci grafika s programátorem a týmovou práci řešení rozsáhlých projektů. Získané znalosti jsou předpokladem pro studium předmětu Programování v Macromedia Flash 1-pokročilá interaktivita distančních opor.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Vývojové prostředí Macromedia Flash, nástroje pro kreslení 1(popis prostředí, práce s Flash dokumenty, uživatelské nastavení prostředí, popis jednodušších nástrojů, jejich použití a nastavení režimů činností) 2. Nástroje pro kreslení 2(popis složitějších nástrojů, jejich použití a nastavení režimů činností, výhody/nevýhody pro tu či onu činnost) 3. Kreslení a malování(způsoby kreslení, object drawing, prosakování, layers, kreslení s ohledem na minimalizaci velikosti výsledného objektu, vliv na rychlost a dynamičnost takto optimalizovaných objektů) 4. Vytváření symbolů(grafické symboly, tlačítka, MovieClipy jako vzory knihovně, vytváření instancí na scéně,“inteligentí“ architektura symbolů pro snadné doprogramování funkcionality, pojmenovávání symbolů a instancí) 5. Základní použití statického textu(nastavení vlastností a voleb textu, práce s fonty, převody textu na tvary, výhody a nevýhody, připojení fontů do projektu, způsoby použití statického textu v instancích) 6. Práce s vrstvami, používání symbolů a práce s filtry(umisťování instancí objektů do vrstev, jejich sdružování do skupin, používání filtrů, modifikace instancí objektů) 7. Import obrázků a animace frame by frame(import obrázků na scénu a do symbolů, import sekvencí obrázků a vytváření animací frame by frame) 8. Animace motion tween a shape tween(motion tween, motion tween po vodící lince, více vedených tveenů, volba parametrůanimace motion tween, shape tween, změna parametrů,základní způsoby a možností nasazení těchto způsobů animací) 9. Práce s maskami (maska, její vytváření, použití a práce s maskami, animované masky a více maskovaných vrstev pod jednou maskou, základní způsoby nasazení masek) 10. Základy ActionScriptu, práce s třídou MovieClip, Button (základy psaní skriptů, skripty a časové osy, čeho se vyvarovat, ovládání přehrávání animací pomocí skriptu a použití tlačítek, neviditelných tlačítek a MovieClipů pro ovládánípřehrávání animací) 11. Vkládání zvuků(statické a dynamické vkládání zvuků, objekt sound a jeho použití pro řízení přehrávání zvukových souborů, streeming zvuku) 12. Jednoduchá interaktivita(využití získaných znalostí pro vytvoření multimediální interaktivní studijní opory – závěrečný projekt sdružující a odrážející získané znalosti)
Literature
  • HARTMAN Patricia, Flash 5 dynamické a interaktivní efekty. Praha : Grada Publishing, spol. s r.o., 2001. ISBN 80-247-0079-4
  • http://www.jaknaweb.com/clanky/macromedia
  • http://www.flash.cz - videotutoriály pro Flash
  • http://www.zive.cz/h/Programovani/default.asp?CAI=2126
  • DEHAAN Jean, Macromedia Flash MX 2004, oficiální výukový kurz. Praha: SoftPress s.r.o., 2004. ISBN 80-86497-64-X
Assessment methods (in Czech)
Zpracovaný projekt - multimediální distanční studijní opora, průběžné plnění úkolů pro samostatnou práci, úspěšné absolvování tří testů.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
The course is also listed under the following terms Spring 2006, Autumn 2006, Spring 2007, Spring 2008, Autumn 2008, Spring 2009, Autumn 2009, Autumn 2010, Spring 2011, Autumn 2011, Spring 2012.
  • Enrolment Statistics (Autumn 2007, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2007/SZ7BP_DFL1