SZ7BP_DFL3 Use Flash 8 for making multimedial distance learning materials 3

Faculty of Education
Spring 2007
Extent and Intensity
0/1/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D.
Department of Technical Education and Information Science – Faculty of Education
Contact Person: doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D.
Prerequisites (in Czech)
SZ7BP_DFL1 Flash 8 && SZ7BP_DFL2 Flash 8
Znalosti odpovídající obsahu Využití Flash 8 pro tvorbu multimediálních distančních opor 2
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 20 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/20, only registered: 0/20, only registered with preference (fields directly associated with the programme): 0/20
fields of study / plans the course is directly associated with
there are 27 fields of study the course is directly associated with, display
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je získání základních vědomostí a dovedností pro používání ActionScript 2 tak, aby mohla Flash aplikace komunikovat s okolím (s externími soubory). Naučit se vytvářet vlastní třídy jak nové tak i založené na již existujících třídách. Naučit se dynamicky vytvářet, animovat a řídit MovieClipy a reagovat na události. Celá výuka je vedena s důrazem na čistotu kódu podle doporučení vývojářů Macromedia. S cílem umožnit snadnou spolupráci s grafiky a programátory při vytváření rozsáhlejších projektů s ohledem na snadnou opakovatelnost kódu.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Komunikace Flashe s okolím pomocí čistých textů(práce se soubory s čistým textem, proměnné v externích souborech, komunikace s ASPX) 2. Realizace animace pomocí ActionScriptu(nelineární animovaný pohyb promocí ActionScriptu, složitější animace jako jsou dynamický fade in a out, prolínání apod.) 3. Animace pomocí objektů animací(specielní objekty pro programátorské animování a jejich použití, výhody a nevýhody) 4. Vzájemná kolize objektů(zjišťování kolizí a reakce na ně, různé způsoby a základní způsoby jejich nasazení, výhody a nevýhody) 5. Reakce na pohyb myši(dynamické překreslování, kolize objektů a myši, drag and drop 6. Dynamické kreslení čar a obrazců programátorsky, vytváření maskovacích klipů programátorsky(kreslení čar a křivek, výplní, masek programátorským způsobem, tedy dynamicky) 7. Správa objektů s ohledem na paměť počítače(způsoby hospodaření s pamětí – odstraňování nepotřebných funkcí, reakcí na události, proměnných i nepotřebných instancí za běhu animace) 8. Způsoby načítání a odstraňování externích SWF a obrázků dynamicky(princip a způsoby, načítání, změny vrstvy, výměna jednoho za druhý) 9. Práce s XML(co to XML je, jeho struktura a jednotlivé jeho prvky, práce s XML formátem, parsering) 10. Vytváření vlastních tříd, dědění.(vytváření vlastních tříd, rozšiřování existujících, nové třídy jako potomci existujících-dědičnost) 11. Přenášení funkcionality do instancí(vytváření instancí, které disponují vlastní inteligencí, jejich popis a možnosti využívání při týmové práci a v jiných projektech, opakovatelnost kódu) 12. Týmová práce na studijních oporách(realizace multimediální studijní opory s vlastní inteligencí, jejíž obsah je závislý na oboru studia, oporu vytváří více než jeden student, každý však svoji část, společně vytvoří kompaktní oporu)
Literature
  • WEISS Nate, Flash MX 2004 professional pro vývojáře webovských aplikací, Brno: ZONER Press, 2004, ISBN 80-86815-12-9
  • http://www.flash.cz
  • http://www.zive.cz/h/Programovani/default.asp?CAI=2126
  • DEHAAN Jean, Macromedia Flash MX 2004, oficiální výukový kurz. Praha: SoftPress s.r.o., 2004. ISBN 80-86497-64-X
  • HARTMAN Patricia, Flash 5 dynamické a interaktivní efekty. Praha : Grada Publishing, spol. s r.o., 2001. ISBN 80-247-0079-4
  • http://www.jaknaweb.com/clanky/macromedia
Assessment methods (in Czech)
Zpracovaný projekt - interaktivní multimediální distanční studijní opora, průběžné plnění úkolů pro samostatnou práci, úspěšné absolvování tří testů a ústní přezkoušení.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
The course is taught: every week.
The course is also listed under the following terms Autumn 2007, Spring 2008, Autumn 2008, Spring 2009, Autumn 2009.
  • Enrolment Statistics (Spring 2007, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2007/SZ7BP_DFL3