SZ7MK_SP2P Speciální pedagogika 2

Pedagogická fakulta
jaro 2017
Rozsah
0/0/.7. 8 hodin. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Institut výzkumu inkluzivního vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Institut výzkumu inkluzivního vzdělávání – Pedagogická fakulta
Rozvrh
So 4. 3. 7:30–14:40 učebna 35
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 10 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit se se základní termonologií z oblasti speciální pedagogiky, získat informace o jednotlivých druzích postižení, způsobech vzdělávání žáků s postižením a poradenských službách. Na konci tohoto kurzu budou studenti schopni porozumět základním oblastem vzdělávání a podpory dětí a žáků s různými druhy postižení a nově získané znalosti použít v praxi.
Osnova
  • Edukace žáků s tělesným postižením
  • Edukace žáků se zrakovým postižením
  • Edukace žáků se sluchovým postižením
  • Edukace žáků s mentálním postižením
  • Specifické poruchy učení
  • Poradenství, podpora, komunikace
  • Terapie ve speciálně pedagogické péči
Literatura
    povinná literatura
  • BARTOŇOVÁ, Miroslava a Marie VÍTKOVÁ. Strategie vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základní školy. Texty k distančnímu vzdělávání. 1. vydání. Brno: Paido Brno, 2016, 389 s. ISBN 978-80-7315-255-0. info
    doporučená literatura
  • PIPEKOVÁ, Jarmila. Kapitoly ze speciální pedagogiky. 3. rozš. a uprav. vydání. Brno: Paido Brno, 2010, 401 s. ISBN 978-80-7315-198-0. info
    neurčeno
  • CHVÁTALOVÁ, Helena. Jak se žije dětem s postižením : problematika pěti typů zdravotního postižení. Vyd. 2. Praha: Portál, 2005, 182 s. ISBN 8073670135. info
Výukové metody
přednáška, diskuse
Metody hodnocení
Písemný test
Informace učitele
Další literatura bude doporučována na přednáškách.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět nezapisují studenti speciální pedagogiky.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021.