SZ9BP_CJN1 Foreign Language A - German

Faculty of Education
Autumn 2002
Extent and Intensity
0/2/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
PhDr. Marie Mészárosová (seminar tutor)
PhDr. Marie Válková (seminar tutor)
Guaranteed by
PhDr. Marie Mészárosová
Language Centre, Faculty of Education Division – Language Centre
Contact Person: Mgr. Lenka Skoupá
Prerequisites (in Czech)
Předmět Cizí jazyk A - německý navazuje na středoskolské znalosti německého jazyka, upevňuje je a prohlubuje. Učí studenty jazykové znalosti aktivně pouzívat v jednotlivých jazykových dovednostech: porozumění čtenému textu a poslechu, rozhovor, samostatný ústní projev, písemný projev. Důraz je kladen na četbu a poslech autentických německých textů z hlediska jejich zánru, stavby a jazyka. Studenti se učí německy diskutovat o jejich obsahu, vyjádřit svůj názor, vypracovat resumé, vysvětlit jednotlivosti, vyhledat určité informace, vypracovat referát apod. Cílem je práce s odborným textem, poznání specifických znaků jeho jazyka a stavby. K získání zápočtu se vyzaduje aktivní účast na jazykových cvičeních a úspěsné napsání zápočtového testu. Pro slození zkousky se vyzadují dva zápočty z předmětu Cizí jazyk A a B. Ústní zkouskou z předmětu Cizí jazyk C se prověří odpovídající schopnosti četby odborného textu, jakoz i komunikativní dovednosti podle zadaných konverzačních témat.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
there are 45 fields of study the course is directly associated with, display
Course objectives (in Czech)
Předmět Cizí jazyk A - německý navazuje na středoskolské znalosti německého jazyka, upevňuje je a prohlubuje. Učí studenty jazykové znalosti aktivně pouzívat v jednotlivých jazykových dovednostech: porozumění čtenému textu a poslechu, rozhovor, samostatný ústní projev, písemný projev. Důraz je kladen na četbu a poslech autentických německých textů z hlediska jejich zánru, stavby a jazyka. Studenti se učí německy diskutovat o jejich obsahu, vyjádřit svůj názor, vypracovat resumé, vysvětlit jednotlivosti, vyhledat určité informace, vypracovat referát apod. Cílem je práce s odborným textem, poznání specifických znaků jeho jazyka a stavby.
Syllabus (in Czech)
  • Pozadavky ke zkousce z německého jazyka - témata ke zkousce Témata poslechových a čtených textů a ústního projevu: Arbeit und Freizeit, Familie und Menschliche Beziehungen, Kultur und Kunst, Reisen in Deutschland, Landschaft und Sport, Das Deutsche und Tschechische Schulsystem, Behinderte Menschen, Behinderte Kinder, Sonderpädagogik, Probleme der Zukunft, Nachhaltige Entwicklung Gramatická témata: minulé časy německých sloves, konjunktivy, pasivum větná stavba, typy vedlejsích vět, znaky odborného textu
Literature
  • PERLMANN-BALME, Michaela, Susanne SCHWALB and Dörte WEERS. Em Brückenkurs Deutsch als Fremdsprache für die Mittelstufe. 2. Aufl. Ismaning: Max Hueber Verlag, 2000, 128 s. ISBN 3-19-001627-5. info
  • HOPPNEROVÁ, Věra. Begleiter. Praha: Scientia, 1994, 225 s. ISBN 80-85827-74-3. info
Assessment methods (in Czech)
Typ výuky: jazykova cvičení
Language of instruction
German
Further comments (probably available only in Czech)
Information on completion of the course: zápočtový test
The course is taught each semester.
The course is taught: every week.
Information on course enrolment limitations: Kurz není určen pro začátečníky

  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2002/SZ9BP_CJN1