SZ9BP_SFV4 Self-Cognitive and Experiential Models of Personality Education 4 (Course)

Faculty of Education
Spring 2006
Extent and Intensity
0/0/0. 2 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
Teacher(s)
Mgr. Petr Soják, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D.
Department of Social Education – Faculty of Education
Contact Person: Mgr. Zuzana Nováčková
Prerequisites (in Czech)
Pro studenty sociální pedagogiky a následně studenty celé MU je podstatné, že mají přednostní právo se seminářů a kurzu zúčastnit a navíc je možné získat za seminář 1 kredit.
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 25 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/25, only registered: 0/25, only registered with preference (fields directly associated with the programme): 0/25
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Předmět je součástí projektu sebepoznávací a sebezkušenostní výuky v různých technikách vycházejících z výchovných a teŹrapeutických oblastí. (Momentálně projekt zahrnuje 1 kurz a 3 semináře základní a další 3 semináře navazující) Hlavní 9-ti denní kurz zaměřený na sebezkušenost a sebepoznání (nalézání, poznávání, případně posouvání vlastních hraŹnic) (prožitky, nalézání osobní hranice a svého osobního potenciálu (fyzického a duševního), hodnotová orientace, empatie, spŹolupráce, komunikační dovednosti, já a skupina...)
Syllabus (in Czech)
  • Osobnostní vzdělávání v rámci technik sebepojetí, sebreflexe, sociální interakce, relaxace, meditace, vlastŹní identita, vážení si druhých i sebe, pozitivní motivace do života, ovlivnění hodnotové mapy, netradiční aktivity, radost, záŹbava, komunikační dovednosti, týmovost a skupinová dynamika, prevence možných sociálních problémů, poznání svých hraŹnic, efektivní možnost ztráty nudy, vztah k sobě a okolí Požadavky na získání zápočtu 1. aktivní účast na celém semináři 2. reflexe na téma: Získaná sebepoznání a sebezkušenost, na základě zpětných vazeb skupiny, vědomí sebe sama, své sociální dovednosti, rysů, motivace, rolí a postojů
Literature
  • Kursbuch Schlüsselqualifikationen (Orig.) : Klíčové kompetence a jejich rozvíjení : východiska, metody, cvičení a hry. info
  • ŠIMANOVSKÝ, Zdeněk. Hry pro zvládání agresivity a neklidu. Vyd. 1. Praha: Portál, 2002, 175 s. ISBN 80-7178-689-6. info
  • MACHKOVÁ, Eva. Metodika dramatické výchovy :zásobník dramatických her a improvizací. 9. vyd. Praha: Artama, 2002, 153 s. ISBN 80-7068-166-7. info
  • NEUMAN, Jan. Dobrodružné hry v tělocvičně. Illustrated by Petr Ďoubalík. Vyd. 1. Praha: Portál, 2001, 243 s. ISBN 80-7178-555-5. info
  • VALENTA, Milan. Dramaterapie. Vyd. 2., v nakl. Portál 1. Praha: Portál, 2001, 150 s. ISBN 80-7178-586-5. info
  • ŠIMANOVSKÝ, Zdeněk. Hry s hudbou a techniky muzikoterapie ve výchově, sociální práci a klinické praxi. Vyd. 2. Praha: Portál, 2001, 246 s. ISBN 80-7178-557-1. info
  • BELZ, Horst and Marco SIEGRIST. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení :východiska, metody, cvičení a hry. Vyd. 1. Praha: Portál, 2001, 375 s. ISBN 80-7178-479-6. info
  • NEUMAN, Jan. Dobrodružné hry a cvičení v přírodě. Illustrated by Petr Ďoubalík. Vyd. 3. Praha: Portál, 2000, 325 s. ISBN 80-7178-405-2. info
  • MAZAL, Ferdinand. Pohybové hry a hraní. Vyd. 1. Olomouc: Hanex, 2000, 292 s. ISBN 80-85783-29-0. info
  • BAKALÁŘ, Eduard. Předposlední psychohry :společenské hry pro všestranný rozvoj osobnosti. Vyd. 1. Praha: Portál, 2000, 167 s. ISBN 80-7178-447-8. info
  • CHOUR, Jiří. Receptář her :náměty a návody pro vedoucí dětí a mládeže. Vyd. 1. Praha: Portál, 2000, 167 s. ISBN 80-7178-388-9. info
  • CAMPBELL, Jean. Techniky arteterapie ve výchově, sociální práci a klinické praxi. Vyd. 2. Praha: Portál, 2000, 199 s. ISBN 80-7178-428-1. info
  • BAKALÁŘ, Eduard. Nové psychohry :společenské hry pro všestranný rozvoj osobnosti. Vyd. 1. Praha: Portál, 1998, 223 s. ISBN 80-7178-235-1. info
  • CAMPBELL, Jean. Techniky arteterapie ve výchově, sociální práci a klinické praxi. Vyd. 1. Praha: Portál, 1998, 199 s. ISBN 80-7178-204-1. info
  • Lidské pudy a emoce :jak jim porozumět a jak s nimi žít. Edited by Jiří Šimek. Praha: Nakladatelství Lidové noviny, 1995, 215 s. ISBN 80-7106-121-2. info
  • BAKALÁŘ, Eduard. Psychohry. Edited by Bohuslav Blažek. 1. vyd. Praha: Vyšehrad, 1995, 186 s. ISBN 8070211393. info
  • MASTERS, Robert and Jean HOUSTON. Naslouchejte svému tělu :psychofyzická cesta ke zdraví a vědomí sebe sama. Praha: Pragma, 1994, 253 s. ISBN 80-85213-43-5. info
  • MÁTEJOVÁ, Zlatica. Základy teórie a praxe muzikoterapie. 1. vyd. Bratislava: Univerzita Komenského, 1993, 138 s. ISBN 80-223-0401-8. info
  • BERNE, Eric. Jak si lidé hrají. Translated by Gabriela Nová. 2. vyd., v Dialogu 1. vyd. Liberec: Dialog, 1992, 193 s. ISBN 80-85194-52-X. info
  • BAKALÁŘ, Eduard. Psychohry : moderní společenské hry s psychologickou tematikou. Praha: Mladá fronta, 1989. ISBN 8020400796. info
  • BAKALÁŘ, Eduard and Vojtěch KOPSKÝ. I dospělí si mohou hrát [Bakalář, 1987]. Vyd. 2., upr. a dopl. Praha: Pressfoto, 1987, 194 s. : i. info
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further comments (probably available only in Czech)
The course is taught annually.
The course is taught: in blocks.
General note: Blíže viz: http://www.ped.muni.cz/wsocedu/rozvoj/ordinary/default.htm.
Information on the extent and intensity of the course: 9 dnů.
The course is also listed under the following terms Spring 2004, Spring 2005, Spring 2007.
  • Enrolment Statistics (Spring 2006, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2006/SZ9BP_SFV4