SZc0029 Didactics of English Language and Literature 3

Faculty of Education
Autumn 2024
Extent and Intensity
0/0/1.2. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Taught in person.
Teacher(s)
doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D. (lecturer)
Bc. Tereza Mikulášková (seminar tutor)
Guaranteed by
doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Department of Education – Faculty of Education
Contact Person: doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Supplier department: Department of Education – Faculty of Education
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem kurzu je naučit studenty, jak realizovat dlouhodobé plánování ve výuce cizích jazyků. Jejich dovednosti jsou rozvíjeny v procesu navrhování jednoletého kurzu angličtiny pro jasně definovanou skupinu studentů.
Learning outcomes (in Czech)
Po absolvování předmětu student je schopen:
-porozumět problematice tvorby kurzů
-analyzovat potřeby žáka v cizojazyčné výuce a následně
individualizovat a diferencovat výuku -hodnotit žáka a výukové materiály
-plánovat kurz zaměřený na žáka
-se podílet na tvorbě školních vzdělávacích programů.
Syllabus (in Czech)
  • Komponenty jazykového kurzu (1hod.)
  • Přesvědčení učitele (2 hod.)
  • Analýza potřeb žáka (2 hod.)
  • Individualizace a diferenciace výuky anglického jazyka (2 hod.)
  • Stanovování dlouhodobých cílů a jejich vyhodnocování (2 hod.)
  • Vzdělávací dokumenty (RVP, SERRJ) (2 hod.)
  • Učebnice a další materiály v oblasti ELT (2 hod.)
  • Hodnocení kurzu (2 hod.)
Literature
    required literature
  • Povinná: GRAVES, Kathleen. Designing language courses: a guide for teachers. Boston: Heinle & Heinle, 2000.
  • Common European Framework of Reference for Languages: Companion Volume. Council of Europe, 2018. Dostupné na https://rm.coe.int/cefr-companion-volume-with-new-descriptors2018/1680787989
    recommended literature
  • International perspectives on materials in ELT. Edited by Sue Garton - Kathleen Graves. First published. Basingstoke: Palgrave Macmillan, 2014.
Teaching methods (in Czech)
Tvorba projektu, seminář, zadaná četba.
Assessment methods (in Czech)
Zkouška formou obhajoby projektu ročního kurzu. Portfoliový úkol: design ročního kurzu anglického jazyka pro vybraný ročník ZŠ nebo SŠ.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course is taught annually.
The course is taught: in blocks.
Information on the extent and intensity of the course: 15 hodin.

  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2024/SZc0029