SZc0039 Oborová didaktika francouzského jazyka a literatury 1

Pedagogická fakulta
podzim 2024
Rozsah
0/0/.4. 5 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Petra Suquet, M.A., Ph.D. (přednášející)
Bc. Tereza Mikulášková (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Václava Bakešová, Ph.D.
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Petra Suquet, M.A., Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
- vést studující k rozvoji profesních schopností;
- vést studující k rozvoji kolegiální spolupráce;
- učit studující identifikovat své silné stránky a oblasti ke zlepšování;
- učit studující rozpoznávat různé typy potřeb a motivací;
- učit studující identifikovat různé typy interakcí mezi aktéry vyučovacího procesu.
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu je studující schopen:
• uplatňovat různé role ve výuce cizího jazyka;
• rozvíjet své profesní schopnosti;
• kooperovat v rámci školního i mimoškolního prostředí;
• rozlišovat mezi potřebami a motivací žáků i jejich zákonných zástupců a rozpoznat různé typy motivace;
• identifikovat různé typy interakcí ve výuce.
Osnova
  • Učitel jako aktér vyučovacího procesu ve výuce cizího jazyka – francouzštiny. (1 hod.)
  • Profesní rozvoj učitele cizího jazyka. (1 hod.)
  • Možnosti spolupráce ve výuce cizího jazyka. (1 hod.)
  • Žák, jeho potřeby a motivace. (1 hod.)
  • Interakce mezi učitelem a žákem ve výuce francouzštiny. (1 hod.)
Literatura
    povinná literatura
  • Portfolio européen pour les enseignants en langues en formation initiale. (2007). Strasbourg: Conseil de l’Europe.
    doporučená literatura
  • Cuq, J.-P., Gruca, I. (2017). Cours de didactique du français langue étrangère et seconde. Grenoble: PUG.
  • Bertocchini, P., Costanzo, E. (20
Výukové metody
Prezentace a práce s vybranými texty a materiály. Reflexe, aktivity a případové studie.
Metody hodnocení
Výstupem předmětu je vypracování databáze motivačních prostředků k podpoře učení. Studující budou během svého působení na škole v rámci učitelské praxe pozorovat, co ovlivňuje motivaci žáků. Na základě tohoto pozorování vypracují databázi nejrůznějších aktivit pro podporu motivace k učení, která se stane součástí jejich pedagogického portfolia a kterou budou moci využívat ve své další práci. Studující odevzdávají na konci semestru projekt v tištěné nebo elektronické podobě. Zpětná vazba je poskytnuta ústně při závěrečné odborné diskuzi nad projektem.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2024/SZc0039