SZc0042 Oborová didaktika fyziky 1

Pedagogická fakulta
podzim 2024
Rozsah
0/0/.4. 5 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Tomáš Miléř, Ph.D. (přednášející)
Bc. Tereza Mikulášková (cvičící)
Garance
Mgr. Tomáš Miléř, Ph.D.
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Tomáš Miléř, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
SZc0042/KombiPred01: Pá 11. 10. 13:00–14:50 laboratoř 86, Pá 1. 11. 15:00–17:50 učebna 7, T. Miléř
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Vzdělávacími cíli předmětu jsou znalost a porozumění základních fyzikálních pojmů a jejich vzájemných vztahů, dále pak dovednost didaktické transformace fyzikálních poznatků do školské fyziky.
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu student rozumí vymezení didaktiky fyziky jako disciplíny integrující poznatky z fyziky, logiky, pedagogiky a psychologie; je schopen transformovat systém fyzikálních poznatků do didaktického systému.
Osnova
  • Didaktika fyziky a její zařazení v systému věd, (1 hod.)
  • Fyzikální pojmy, prekoncepce a miskoncepce, (2 hod.)
  • Didaktická transformace. (2 hod.)
Literatura
    povinná literatura
  • MECHLOVÁ, Erika. Didaktika fyziky 1. Ostravská univerzita, 2004.
  • MANDÍKOVÁ, Dana, et al. Žákovské prekoncepce ve výuce fyziky. Brno: Paido, 2011.
    doporučená literatura
  • MECHLOVÁ, Erika. Vytváření fyzikálních pojmů u žáků. Vyd. 1. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2014. 253 s. ISBN 978-80-7464-358-3.
  • KAŠPAR, Emil. Kapitoly z didaktiky fyziky. Vyd. 1. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1960.
Výukové metody
Výklad, cvičení.
Metody hodnocení
- aktivní účast,
- závěrečný test,
- portfoliový úkol: pojmová mapa vybraného tématu.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2024/SZc0042