SZc014 Technologie vzdělávání

Pedagogická fakulta
jaro 2020
Rozsah
0/0/1. 12 hodin. 4 kr. Ukončení: k.
Vyučující
doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D. (přednášející)
doc. Mgr. Kateřina Lojdová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Rozvrh
Pá 20. 3. 9:00–12:50 učebna 33, Pá 17. 4. 9:00–12:50 učebna 33
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je připravit studenta na proces plánování, realizace a reflexe výuky s využitím informačních, komunikačních a multimediálních technologií. Student je seznámen s různými druhy informačních a komunikačních technologií a s možnostmi jejich aplikace ve výuce ve vztahu k výukovým cílům. V rámci předmětu je využíváno principu učení peer-to-peer, tedy vzájemného učení a sdílení zkušeností.
Výstupy z učení
Student do své výuky funkčně začleňuje informační a komunikační technologie jako nástroje podporující proces učení žáků. Student diskutuje výhody a rizika využití konkrétních výukových technologií v předmětu své aprobace. Student aktivně vyhledává relevantní odborné zdroje vztahující se k využití informačních, komunikačních a multimediálních technologií ve výuce, využívá příklady dobré praxe.
Osnova
  • - Bloomova taxonomie a informační, komunikační a multimediální technologie ve výuce - ICT ve výuce - Výukové aplikace a jejich systematické využití ve výuce - Podpůrné elektronické materiály pro žáky - E-learning a elektronické testování žáků
Výukové metody
- vypracování písemných podkladů pro ostatní studenty s užitečnými informacemi týkajícími se využitých multimediálních technologií (individuální průzkumné šetření, 2-3 strany A4) - prezentace realizované nebo hypoteticky připravené vyučovací hodiny a její reflexe (PowerPoint, maximálně v rozsahu 10 minut + seznam použité literatury) - diskuse nad prezentovaným tématem
Metody hodnocení
• Student zdokumentuje proces plánování, realizace a reflexe vyučovací hodiny, v níž byla k naplnění výukového cíle využita některá z multimediálních technologií. K plánování využije odbornou literaturu. • Svou nebo zprostředkovanou zkušenost s takto realizovanou a reflektovanou výukou zaznamená krátkým průzkumným šetřením a zpracuje zprávu, kterou prezentuje v rámci kolokvia.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2018, jaro 2019, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024.