SZc014 Technologie vzdělávání

Faculty of Education
Spring 2019
Extent and Intensity
0/0/1. 4 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
Teacher(s)
doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D. (lecturer)
doc. Mgr. Kateřina Lojdová, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. Mgr. Kateřina Lojdová, Ph.D.
Department of Education – Faculty of Education
Supplier department: Department of Education – Faculty of Education
Timetable
Fri 22. 3. 10:00–13:50 D30 učebna, Fri 3. 5. 10:00–13:50 D44 učebna
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je připravit studenta na proces plánování, realizace a reflexe výuky s využitím informačních, komunikačních a multimediálních technologií. Student je seznámen s různými druhy informačních a komunikačních technologií a s možnostmi jejich aplikace ve výuce ve vztahu k výukovým cílům. V rámci předmětu je využíváno principu učení peer-to-peer, tedy vzájemného učení a sdílení zkušeností.
Learning outcomes (in Czech)
Student do své výuky funkčně začleňuje informační a komunikační technologie jako nástroje podporující proces učení žáků. Student diskutuje výhody a rizika využití konkrétních výukových technologií v předmětu své aprobace. Student aktivně vyhledává relevantní odborné zdroje vztahující se k využití informačních, komunikačních a multimediálních technologií ve výuce, využívá příklady dobré praxe.
Syllabus (in Czech)
- Digitální Bloomova taxonomie a informační, komunikační a multimediální technologie - Výukové aplikace a jejich systematické využití ve výuce - Interaktivní tabule a podpůrné elektronické materiály pro žáky - E-learning a elektronické testování žáků
Teaching methods (in Czech)
- vypracování písemných podkladů pro ostatní studenty s užitečnými informacemi týkajícími se využitých multimediálních technologií (1–2 strany A4) - prezentace realizované vyučovací hodiny a její reflexe (PowerPoint, maximálně v rozsahu 10 minut + seznam použité literatury) - diskuse nad prezentovaným tématem
Assessment methods (in Czech)
• Student zdokumentuje proces plánování, realizace a reflexe vyučovací hodiny, v níž byla k naplnění výukového cíle využita některá z multimediálních technologií. K plánování využije odbornou literaturu. • Svou zkušenost s takto realizovanou a reflektovanou výukou prezentuje v rámci kolokvia.
Language of instruction
Czech
Further Comments
Study Materials
The course is taught annually.
The course is also listed under the following terms Spring 2018, Spring 2020, Spring 2021, Spring 2022, Spring 2023, Spring 2024, Spring 2025.
  • Enrolment Statistics (Spring 2019, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2019/SZc014