SZc039 Didaktika anglického jazyka 2

Pedagogická fakulta
podzim 2023
Rozsah
0/0/1.2. 12 hodin. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučováno prezenčně.
Vyučující
doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Linda Nepivodová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Eva Minaříková, Ph.D. (cvičící)
doc. Mgr. Kateřina Lojdová, Ph.D. (pomocník)
Garance
Mgr. Bc. Michaela Sojková Šamalová, Ph.D.
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
SZc039/01: Pá 13. 10. 8:00–13:50 učebna 24, Pá 8. 12. 8:00–13:50 učebna 24, E. Minaříková
Předpoklady
Successful passing of bachelor studies is required.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Students will:
-develop and consolidate their knowledge of ELT principles which are based on the concept of the communicative approach in foreign language education
-analyze and adjust teaching materials
-try out various methods and techniques in microteaching sessions and they will evaluate their efficiency
-use their teaching portfolio for reflection on their professional development
Výstupy z učení
At the end of the course students will:
-be able to use methods and techniques to teach language systems and skills which will be based on the communicative language teaching methodology,
-be able to justify the use of the methods and techniques with the reference to theory,
-choose,critically evaluate and adjust teaching resources and authentic materials for their lessons,
-compile their teaching portfolio as an ongoing task,
-reflect their professional development using their teaching portfolio.
Osnova
  • 1. Introduction. Group formation activities. Revising and recycling.
  • 2. Teaching vocabulary.
  • 3. Practising vocabulary.
  • 4. Teaching grammar.
  • 5. Practising grammar.
  • 6. Teaching and practising pronunciation.
  • 7. Lesson planning.
  • 8. Productive skills - teaching speaking.
  • 9. Productive skills - teaching writing.
  • 10. Receptive skills - teaching listening.
  • 11. Receptive skills - teaching reading.
  • 12. Integrating skills.
  • 13. Discussion with portfolios.
Literatura
    povinná literatura
  • SCRIVENER, Jim. Learning teaching : a guidebook for English language teachers. Oxford: Heinemann, 1994, vi, 218 p. ISBN 0-435-24089-718. info
    neurčeno
  • WALLACE, Michael J. Study skills in english. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, vi, 218. ISBN 0521221102. info
  • UR, Penny. A course in language teaching : practice and theory. Cambridge: Cambridge University Press, 1996, xiii, 375. ISBN 0-521-44994-4. info
  • HARMER, Jeremy. The practice of English language teaching. New ed. London: Longman, 1991, 296 s. ISBN 0582046564. info
Výukové metody
Seminars with pair, group and class discussions, home preparation with reading, practical demonstrations.
Self-study
Metody hodnocení
1. Attendance (80%) and participation in discussions
2 Microteaching
3 Portfolio
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2023/SZc039