SZc055 Reflexe praxe 1 – učitel

Pedagogická fakulta
podzim 2021
Rozsah
0/0/.8. 18 hodin. 1 kr. Ukončení: k.
Vyučující
doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Petr Svojanovský, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Dana Veselá, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Petr Svojanovský, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
SZc055/Kombi001: Pá 24. 9. 8:00–10:50 kancelář vyučujícího, D. Veselá
SZc055/Kombi002: Pá 24. 9. 14:00–16:50 kancelář vyučujícího, D. Veselá
SZc055/Kombi01: Pá 15. 10. 9:00–13:50 učebna 34, Pá 12. 11. 9:00–13:50 učebna 32, Pá 17. 12. 9:00–13:50 učebna 39, P. Svojanovský
SZc055/Kombi02: Pá 15. 10. 8:00–10:50 učebna 41, Pá 12. 11. 8:00–10:50 učebna 41, Pá 3. 12. 8:00–12:50 učebna 33, 14:00–17:50 učebna 72, D. Veselá
SZc055/Kombi03: Pá 15. 10. 11:00–13:50 učebna 41, Pá 12. 11. 11:00–13:50 učebna 41, Pá 10. 12. 8:00–12:50 učebna 72, 14:00–17:50 učebna 37, D. Veselá
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Smyslem předmětu je poskytnout studentům prostor pro reflexi zkušeností z vlastní pedagogické praxe a pomoci jim prohloubit sebe-reflektivní dovednosti ve vztahu ke své učitelské praxi (orientace na učitele).
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu student dokáže: - otevřeně sdílet zkušenosti z vlastní pedagogické praxe v profesní komunitě; - reflektovat zkušenosti z vlastní pedagogické praxe v profesní komunitě; - cíleně využívat sebereflexi jakožto nástroj profesního učení; - lépe uchopovat podstatné aspekty pedagogických situací a otázek, které byly předmětem diskuse v semináři.
Osnova
  • osvojování sebereflexe jakožto nástroje profesního učení
Literatura
    doporučená literatura
  • KORTHAGEN, F. A. J. a Jos KESSELS. Linking practice and theory : the pedagogy of realistic teacher education. London: Routledge, 2008, xvi, 312. ISBN 9780805839814. info
  • PÍŠOVÁ, Michaela. Klinický rok : procesy profesního rozvoje studentů učitelství a jejich podpora. Vyd. 1. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2005, 233 s. ISBN 807194744X. info
  • SCHÖN, Donald A. Educating the reflective practitioner. San Francisco: Jossey-Bass, 1987, xvii, 355. ISBN 1555422209. info
Výukové metody
různé formy skupinové diskuse
Metody hodnocení
• aktivní účast v semináři (100%); • plnění úkolů a jejich odevzdání v dohodnutých termínech.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2020, podzim 2022, podzim 2023.