SZc055 Reflexe praxe 1 – učitel

Pedagogická fakulta
podzim 2022
Rozsah
0/0/.8. 18 hodin. 1 kr. Ukončení: k.
Vyučováno prezenčně.
Vyučující
doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Petr Svojanovský, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Jarmila Bradová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Dana Veselá, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Julie Grombířová (pomocník)
Garance
doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Petr Svojanovský, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
SZc055/Kombi01: Pá 16. 9. 8:00–11:50 učebna 41, Pá 14. 10. 8:00–12:50 učebna 42, Pá 4. 11. 8:00–11:50 učebna 24, Pá 2. 12. 8:00–12:50 učebna 34, P. Svojanovský
SZc055/Kombi02: Pá 16. 9. 8:00–11:50 učebna 34, Pá 14. 10. 8:00–12:50 učebna 41, Pá 4. 11. 8:00–11:50 učebna 37, Pá 2. 12. 8:00–12:50 učebna 10, D. Veselá
SZc055/Kombi03: Pá 16. 9. 8:00–11:50 učebna 42, Pá 14. 10. 8:00–12:50 učebna 34, Pá 4. 11. 8:00–11:50 učebna 10, Pá 2. 12. 8:00–12:50 učebna 37, J. Bradová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Smyslem předmětu je poskytnout studentům prostor pro reflexi zkušeností z vlastní pedagogické praxe a pomoci jim prohloubit sebe-reflektivní dovednosti ve vztahu ke své učitelské praxi (orientace na učitele).
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu student dokáže: - otevřeně sdílet zkušenosti z vlastní pedagogické praxe v profesní komunitě; - reflektovat zkušenosti z vlastní pedagogické praxe v profesní komunitě; - cíleně využívat sebereflexi jakožto nástroj profesního učení; - lépe uchopovat podstatné aspekty pedagogických situací a otázek, které byly předmětem diskuse v semináři.
Osnova
  • osvojování sebereflexe jakožto nástroje profesního učení
Literatura
    doporučená literatura
  • KORTHAGEN, F. A. J. a Jos KESSELS. Linking practice and theory : the pedagogy of realistic teacher education. London: Routledge, 2008, xvi, 312. ISBN 9780805839814. info
  • PÍŠOVÁ, Michaela. Klinický rok : procesy profesního rozvoje studentů učitelství a jejich podpora. Vyd. 1. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2005, 233 s. ISBN 807194744X. info
  • SCHÖN, Donald A. Educating the reflective practitioner. San Francisco: Jossey-Bass, 1987, xvii, 355. ISBN 1555422209. info
Výukové metody
různé formy skupinové diskuse
Metody hodnocení
• aktivní účast v semináři (100%); • plnění úkolů a jejich odevzdání v dohodnutých termínech.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2020, podzim 2021, podzim 2023.