SZc057 Reflexe praxe 2 – žák

Pedagogická fakulta
jaro 2022
Rozsah
0/0/.8. 18 hodin. 1 kr. Ukončení: k.
Vyučující
Mgr. Petr Svojanovský, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Jarmila Bradová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Dana Veselá, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Petr Svojanovský, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
SZc057/01: Pá 25. 2. 9:00–12:50 Virtuální místnost, Pá 18. 3. 9:00–11:50 učebna 72, Pá 8. 4. 9:00–12:50 učebna 57, 14:00–17:50 učebna 33, Pá 22. 4. 14:00–17:50 učebna 6, P. Svojanovský
SZc057/02: Pá 25. 2. 9:00–12:50 Virtuální místnost, Pá 18. 3. 9:00–11:50 učebna 4, Pá 8. 4. 9:00–12:50 učebna 33, 14:00–17:50 učebna 53, Pá 22. 4. 14:00–17:50 učebna 33, J. Bradová
SZc057/03: Pá 25. 2. 9:00–12:50 Virtuální místnost, Pá 18. 3. 9:00–11:50 učebna 56, Pá 8. 4. 9:00–12:50 učebna 42, 14:00–17:50 učebna 52, Pá 22. 4. 14:00–17:50 učebna 1, D. Veselá
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Smyslem předmětu je poskytnout studentům prostor pro reflexi zkušeností z vlastní pedagogické praxe a pomoci jim prohloubit reflektivní dovednosti ve vztahu ke své učitelské praxi (orientace na žáka).
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu student dokáže: - otevřeně sdílet zkušenosti z vlastní pedagogické praxe v profesní komunitě; - reflektovat zkušenosti z vlastní pedagogické praxe v profesní komunitě; - cíleně využívat reflexi jakožto nástroj profesního učení; - lépe uchopovat podstatné aspekty pedagogických situací a otázek, které byly předmětem diskuse v semináři.
Osnova
  • osvojování reflexe jakožto nástroje profesního učení
Literatura
  • KORTHAGEN, F. A. J. a Jos KESSELS. Linking practice and theory : the pedagogy of realistic teacher education. London: Routledge, 2008, xvi, 312. ISBN 9780805839814. info
  • PÍŠOVÁ, Michaela. Klinický rok : procesy profesního rozvoje studentů učitelství a jejich podpora. Vyd. 1. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2005, 233 s. ISBN 807194744X. info
  • SCHÖN, Donald A. Educating the reflective practitioner. San Francisco: Jossey-Bass, 1987, xvii, 355. ISBN 1555422209. info
Výukové metody
různé formy skupinové diskuse
Metody hodnocení
• aktivní účast v semináři (100%); • plnění úkolů a jejich odevzdání v dohodnutých termínech.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2021, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025.