TI9014 Virtuální realita ve vzdělávání

Pedagogická fakulta
podzim 2022
Rozsah
0/2/0. blokově 6x4hodinový blok. 3 kr. Ukončení: k.
Vyučující
Ing. Martin Dosedla, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Jitka Šťastná (přednášející)
Mgr. Michal Hanzl (cvičící)
Poskytovatelé Specifické podpory výuky
Petra Ludvová Hašková, DiS. (přepisovatel)
Mgr. et Mgr. Iva Raclavská, DiS. (přepisovatel)
Garance
Ing. Martin Dosedla, Ph.D.
Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ing. Martin Dosedla, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
TI9014/01: Pá 16. 9. 10:00–13:50 učebna 28a, Pá 30. 9. 10:00–13:50 učebna 28a, Pá 14. 10. 10:00–13:50 učebna 28a, Pá 4. 11. 10:00–13:50 učebna 28a, Pá 18. 11. 10:00–13:50 učebna 28a, Pá 2. 12. 10:00–13:50 učebna 28a, M. Hanzl
Předpoklady
FAKULTA ( PdF )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 6/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20
Mateřské obory/plány
předmět má 9 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámení budoucích učitelů (nezávisle na oboru) s možnosti využití virtuální reality ve vzdělávacím procesu. Studenti budou seznámeni jak s teorií virtuální reality tak i s edukačními aplikacemi a hrami, které jsou momentálně dostupné.
Výstupy z učení
Na konci tohoto předmětu bude student schopen: 1. vysvětlit principy virtuální reality a její rozdílnost oproti rozšířené realitě; 2. vést výuky, prezentovat a diskutovat o tématu VR; 3. manipulovat s VR a orientovat se v prostředí virtuální reality; 4. Zhodnotit dostupné VR modely a aplikace pro vzdělávání pracovat s nimi; 5. znát výukové zásady, nároky a bezpečnost pro realizování výuky ve VR;
Osnova
  • 1. týden: Úvod do problematiky Virtuální reality a zásady jejího použití 2. Manipulace a orientace ve VR prostředí, zkouška dostupných VR aplikací se zaměřením na vzdělávání (Bloková výuka) 3. Orientace ve virtuálním prostředí, zkouška dostupných VR aplikací, diskuze (bloková výuka)
Literatura
    doporučená literatura
  • DOSEDLA, Martin, Karel PICKA a Michal HANZL. Teachers' perceptions of VR technologies for use in primary school education in the Czech Republic. In ICETA 2021 19th IEEE International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications. 2021. ISBN 978-1-6654-2101-0. info
Výukové metody
cvičení, diskuze, výstupy studentů
Metody hodnocení
K získání kolokvia je nutno odevzdat veškeré průběžné úkoly, aktivní účast v hodinách a obhájení svého názoru v následující kolokviální rozpravě nad tématem.
Informace učitele
https://moodlinka.ics.muni.cz/course/view.php?id=3456
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2022/TI9014