TIc013 Aktuální zdroje informací a výukových objektů

Pedagogická fakulta
podzim 2018
Rozsah
4 hodiny + 8 hodin e-learningu. 1 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Zdeněk Hodis, Ph.D. (přednášející)
Garance
Ing. Zdeněk Hodis, Ph.D.
Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Kateřina Brabcová
Dodavatelské pracoviště: Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Oblast aktuálních zdrojů informací a výukových objektů nabízí prostředek k rozvoji informatického vzdělávání. ICT, citace a etické zacházení s informacemi, trendy a novinky v této oblasti rozšiřuje informační vzdělávání o důležité aspekty. Přehled a orientace v oblasti zdrojů informací, práce s internetovými a literárními zdroji je důležitou složkou fungování ICT koordinátora.
Výstupy z učení
Student bude schopen aplikovat znalosti z oboru:
Úvod do zdrojů informací.
Zdroje informací a trendy v této oblasti.
ICT, citace a etické zacházení s informacemi.
Orientace v oblasti zdrojů informací, práce s internetovými a literárními zdroji.
Novinky a směřování informačních zdrojů a výukových objektů.
Osnova
  • Úvod do zdrojů informací.
  • Zdroje informací a trendy v této oblasti.
  • ICT, citace a etické zacházení s informacemi.
  • Orientace v oblasti zdrojů informací, práce s internetovými a literárními zdroji.
  • Novinky a směřování informačních zdrojů a výukových objektů.
Literatura
  • DEMBOWSKI, Klaus. Mistrovství v hardware. Brno: Computer Press, 2009. ISBN 9788025123102.
  • Bibliografické odkazy a citace dokumentů [online]. [cit. 2017-11-18]. Dostupné z: https://www.citace.com/CSN-ISO-690.pdf
  • HERODEK, Martin. Tablet pro úplné začátečníky. První vydání. Brno: Computer Press, 2014, 216 stran. ISBN 9788025143339. info
  • HERODEK, Martin. Android : jednoduše. 1. vyd. V Brně: Computer Press, 2013, 128 s. ISBN 9788025141182. info
Výukové metody
přednášky, diskuse ve třídě, skupinové projekty, domácí úkoly
Metody hodnocení
závěrečný (skupinový) projekt
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2023, podzim 2024.