TIc014 ICT a volný čas dětí a mládeže

Pedagogická fakulta
podzim 2022
Rozsah
6 hodin + 6 hodin e-learningu. 1 kr. Ukončení: z.
Vyučováno prezenčně.
Vyučující
Mgr. Karel Picka, Ph.D. (přednášející)
Ing. Martin Dosedla, Ph.D. (cvičící)
Ing. Zdeněk Hodis, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Martin Kučera (cvičící)
Garance
Mgr. Karel Picka, Ph.D.
Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Kateřina Brabcová
Dodavatelské pracoviště: Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
TIc014/01: Pá 30. 9. 8:00–13:50 učebna 28, Pá 21. 10. 8:00–13:50 učebna 28, Pá 18. 11. 8:00–13:50 učebna 28, Pá 16. 12. 8:00–13:50 učebna 28, M. Dosedla, Z. Hodis, M. Kučera, K. Picka
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Náplní ICT koordinátora může být i plánování volnočasových aktivit v rámci školy, ale rovněž by měl být obeznámen s tím, jakým způsobem dnes žáci běžně využívají ICT ve svém volném čase a být tak i nápomocen svým kolegům. Cílem tohoto předmětu je obeznámení s aktuálními trendy v digitální zábavě žáků a rovněž možnosti využití ICT školy k mimoškolním volnočasovým aktivitám, které škola může nabídnout.
Výstupy z učení
Po dokončení kurzu bude student schopen plánovat a vést mimoškolní aktivity nabízené školou. Student bude také schopen aktivně asistovat svým kolegům ve věcech aktuální digitální zábavy.
Osnova
  • 1. Analýza možností školy k vhodným volnočasovým aktivitám 2. Příklady a plánování volnočasových aktivit 3. ICT ve volném čase žáků – sociální sítě 4. ICT ve volném čase žáků – digitální hry 5. ICT ve volném čase žáků – tvůrčí činnost (programování, multimédia…) 6. Problémy spjaté s ICT ve volném čase
Literatura
  • http://elmood.ped.muni.cz/elearning/
  • VANÍČEK, Jiří a Radovan MIKEŠ. Informatika pro základní školy a víceletá gymnázia.. Online. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2006. 96 s. ISBN 8025110826. [citováno 2024-04-24] info
  • VANÍČEK, Jiří. Metodická příručka : informatika pro základní školy a víceletá gymnázia. Online. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2006. 48 s. ISBN 8025112217. [citováno 2024-04-24] info
Výukové metody
Přednášky, diskuze, praktické ukázky, cvičení, samostudium.
Metody hodnocení
Student vytvoří didaktický materiál pro volnočasovou aktivitu v rámci školy.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021, podzim 2023.