TIc019 LMS Moodle

Pedagogická fakulta
jaro 2022
Rozsah
12 hodin + 14 hodin e-learningu. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučováno prezenčně.
Vyučující
Mgr. Martin Kučera (přednášející)
Garance
Mgr. Martin Kučera
Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Kateřina Brabcová
Dodavatelské pracoviště: Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem tohoto předmětu je seznámit účastníky se základy prostředí výukového systému Moodle a se zásadami tvorby výukových opor v systému LMS Moodle.
Výstupy z učení
Studenti budou po absolvování předmětu schopni:
- rozumět podstatě distanční formy vzdělávání;
- umět aplikovat didaktická pravidla do tvorby distančních učebních opor;
- vypracovat modelový postup zpracování projektu distančního studijního programu (kurzu);
- znát základní pravidla a postupy tvorby distančních výukových materiálů
Osnova
  • 1. E-learnigové systémy v praxi, autorské prostředí LMS Moodle z pohledu studenta a učitele. Stavba kurzů pro synchronní výuku a asynchronní výuku.
  • 2. E-learning jako forma studia.
  • 3. Zásady tvorby distančních opor a e-learningových kurzů.
  • 4. Uživatelské prostředí Moodle.
  • 5. Správa výukových kurzů.
  • 6. Pracovní prostředí studijního kurzu.
  • 7. Aktivity v on-line kurzu - studijní materiály, testy, úkoly a další činnosti.
  • 8. Zajímavé příklady kurzů.
  • 9. Práce na tvorbě kurzu v LMS Moodle.
Literatura
  • http://wrack.ped.muni.cz/elearning/mod/resource/view.php?id=2101
Výukové metody
Přednášky, diskuze, praktické ukázky, cvičení, samostudium.
Metody hodnocení
Vypracování, odevzdání a obhajoba samostatného praktického úkolu.
Informace učitele
http://wrack.ped.muni.cz/elearning
Další komentáře
Předmět je vyučován každý semestr.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2018, jaro 2019, podzim 2019, jaro 2020, podzim 2020, jaro 2021, podzim 2021, podzim 2022, jaro 2023, podzim 2023, jaro 2024.