Vi8BP_AP4 Autorský projekt 4

Pedagogická fakulta
jaro 2016
Rozsah
0/0/5. 10 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
MgA. Jana Francová, Ph.D. (cvičící)
prof. PaedDr. Radek Horáček, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Petr Kamenický, Ph.D. (cvičící)
MgA. Bc. Marta Kovářová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. et Mgr. MgA. Ondřej Navrátil, Ph.D. (cvičící)
doc. Mgr. Blahoslav Rozbořil, Ph.D. (cvičící)
doc. ak. soch. Jiří Sobotka (cvičící)
doc. PaedDr. Hana Stehlíková Babyrádová, Ph.D. (cvičící)
Garance
prof. PaedDr. Radek Horáček, Ph.D.
Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Dagmar Kafoňková
Dodavatelské pracoviště: Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Předpoklady
Základní kresebné dovednosti
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Autorský projekt respektující prioritní studijní zaměření jednotlivých studentů a jejich individuální kreativitu.
Osnova
  • Forma individuálního zadání a konzultací s pedagogem. Důraz na samostatnou tvůrčí činnost. Student si z nabídky výtvarných oborů a specializací vybere jeden podle vlastních výtvarných schopností (malba, grafika, kresba, počítačová grafika, modelování, teorie výtvarné výchovy atd.). S vybraným pedagogem jedná o množství prací, tématu projektu, výtvarných technikách a termínech konzultací.
Literatura
  • ZHOŘ, Igor. Výtvarná výchova v projektech. 2. vyd. Havlíčkův Brod: Tobiáš, 1997, 87 s. ISBN 80-85808-49-8. info
  • ZHOŘ, Igor. Výtvarná výchova v projektech. 1, Pracovní sešit pro 6. a 7. ročník [Zhoř, 2. vyd. 1995]. 2. vyd. Havlíčkův Brod: Tobiáš, 1995, 87 s. : il. ISBN 80-85808-48-X. info
  • ZHOŘ, Igor. Hledání tvaru : čtení o moderním sochařství s historickým prologem. 1. vyd. Praha: Mladá fronta, 1967, 93 s. URL info
Výukové metody
Vlastní výtvarná tvorba
Metody hodnocení
Realizace autorského projektu podle individuálního zadání. Důraz je kladen na práci s tématem a kvalitu zpracování. Výstup semestru: S ohledem na pokračování semináře (Autorský projekt II) bude k udělení zápočtu předložen finální projekt, nebo (u náročných projektů) jeho rozpracovaná část podležena ústní obhajobou. Volba možností je v kompetenci jednotlivých vyučujících. Nezbytnou součástí je samostatná mimoateliérová umělecká práce - 3 kredit.
Navazující předměty
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Poznámka k četnosti výuky: konzultace.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019.