XAJp02 Jazyková cvičení a fonologie 2 AJ

Pedagogická fakulta
jaro 2020
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Gabriela Oaklandová (cvičící)
PhDr. Tamara Váňová (cvičící)
Garance
Mgr. Gabriela Oaklandová
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
XAJp02/01: Po 13:00–14:50 učebna 54, G. Oaklandová
XAJp02/02: Čt 14:00–15:50 učebna 11, G. Oaklandová
Předpoklady
A2 according to the European Framework of Reference
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Aims: • vocabulary enlargement with the focus on pronunciation (work with texts for listening, reading, writing and speaking to be transferred into Ss personalized portfolio; • strengthening of language skills (grammar, pronunciation) level A2-B1; • developing language skills - level with the focus on the suprasegmental area of pronunciation (i.e. reading, speaking, listening, and writing with understanding).
Výstupy z učení
Aims: • vocabulary enlargement with the focus on pronunciation (work with texts for listening, reading, writing and speaking to be transferred into Ss personalized portfolio; • strengthening of language skills (grammar, pronunciation) level A2-B1; • developing language skills - level with the focus on the suprasegmental area of pronunciation (i.e. reading, speaking, listening, and writing with understanding).
Osnova
  • Phonetics and Phonology: suprasegmental area of English pronunciation - weak forms, linking, rhythm Practical language: Grammar: 1) Present perfect simple and continuous (předpřítomný čas prostý a průběhový); 2) comparatives (komparativy); 3) superlatives (superlativy); 4) infinitive + to (infinitiv + to); 5) verb + ing (slovesa + -ing); 6) auxiliaries (pomocná slovesa). Topics: 7) Feelings (pocity); 8) movement (pohyb); 9) asking for information (dotazování se na informace); 10) taking something back (přebírání věcí zpět); 12) experience (zkušenosti).
Literatura
  • OXENDEN, Clive. New English File - Pre-intermediate. 2011. ISBN 978-0-19-451909-0. info
  • HANCOCK, Mark. English Pronunciation In Use: Elementary. Cambridge: Cambridge University Press, 2007. ISBN 978-0-340-95877-3. info
Výukové metody
Whole class work - lecture, listening, reading, group work, presentations
Metody hodnocení
Test + oral part
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
PLEASE NOTE! Due to the quarantine in semester Spring 2020, the course has got a specific continuous assessment which is specified in the email/IS. The oral part of the credit test will be held via recordings/videos/videoconferencing - this will be specified and might objectively differ in various courses/cases depending on students´ specific situations. The written test: this test is conducted online in a form of an essay/answering specific course related questions. Students work on this test in their own time and send email to deliver the test to the teacher.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2018, jaro 2019, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024.