XAJp03 Didaktika AJ

Pedagogická fakulta
jaro 2018
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Bc. Šárka Dohnalová (cvičící)
Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Gabriela Oaklandová
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
XAJp03/01: St 8:25–10:05 respirium (5. nadzemní podlaží), Š. Dohnalová, J. Chocholatá
Předpoklady
B1 level according to the European Framework of Reference
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je: • představit, co děti od 3 do 6 zvládnou v mateřském a v cílovém jazyce; • rozšíření specifické slovní zásoby pro prostředí MŠ s důrazem na výslovnost ; • prezentace a procvičení aktivit vhodných v MŠ; • důraz na dovednosti poslechu s porozuměním, mluvení a na aktivity vhodné pro procvičování těchto dovedností (říkanky, písničky, instrukce/komentář k výtvarným a pohybovým aktivitám).
Osnova
  • 1) Co zvládnou děti ve věku 3, 4, 5, a 6 let - předškolní dítě v cizojazyčné výuce; 2) poslech (rozvoj receptivní dovednosti); 3) mluvení (rozvoj produktivní dovednosti); 4) jazz chants (používání rytmizovaných říkanek v AJ v MŠ); 5) jazz chants (adaptování a vytváření rytmizovaných říkanek v AJ v MŠ); 6) hra v předškolním vzdělávání; 7) barvy a diktáty pro vybarvovací aktivity; 8) kreslení a diktát pro aktivity kreslení; 9) tisk a vytváření různých předmětů; 10) loutky a masky; 11) tematicky zaměřená práce a plánování lekcí; 12) prostředky a techniky ve výuce AJ v MŠ.
Literatura
  • Graham, C. (2010). Creating Chants and Songs. Oxford University Press: Oxford.
  • Scott, W., A., &Ytreberg, L., H. (1990). Teaching English to Children. Pearson Education Limited: New York.
  • Lewis, G., Bedson, G. (2010). Games for Children. Oxford University Press:Oxford.
  • Wright, A. (2010). Arts and Crafts with Children. Oxford University Press: Oxford.
  • Meggit, C. (2007). Child Development. Heinemann:London.
Výukové metody
Whole class work, group work, projects, presentation, portfolio
Metody hodnocení
portfolio presentation
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=2538
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024.