XAJp04 Dramatické postupy ve výuce AJ

Pedagogická fakulta
podzim 2019
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Bc. Šárka Dohnalová (cvičící)
Garance
Mgr. Gabriela Oaklandová
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Předpoklady
Pre-Intermediate knowledge of English (B1 according to the European Framework of Reference)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
This course acquaints students with the principles of drama education and ts application in an EFL classroom. It demonstrates basic drama games and conventions that can be used in teaching English from kindergarten upwards. 1. The students is familiar with basic concepts of drama education. 2. The students learns basic drama technigues. 3. The student understands how these work in the English language classroom and how they could be employed for the use of creative lesson planning. 4. The students experiences the impact of drama themselves. 5. The student prepares a simple drama activity for his/her peers.
Výstupy z učení
student bude schopen používat/zařazovat do výuky techniky a konvence DV jako: warm-ups/icebreakers frozen pictures character on the wall narrative action overheard conversation hot seating valey of conscousness role play writing in role etc.
Osnova
  • 1. Warm-ups and ice-breakers. 2. Group forming and dynamics exercises. Defining and getting to know the space (classroom) Basic rules of forming a dramatic conflict 3. Setting up scenes and sketches 4. Still images. 16. Further basic drama conventions(“Hot chair”, “Dialogue”, “Forum”, “Character on the wall”). 17. Storytelling I. 18. Storytelling II. 19. Teachign literature using drama conventions. 20. Teaching poetry/nursery rhymes using drama conventions. 21. Summary. Lesson planning.
Literatura
  • NEELANDS, Jonothan a Tony GOODE. Structuring drama work : a handbook of available forms in theatre and drama. Edited by David Booth. 2nd ed. New York: Cambridge University Press, 2000, 116 s. ISBN 0521787297. info
  • DUFF, Alan a Alan MALEY. Drama techniques in language learning : a resource book of communication activities for language teachers. Cambridge: Cambridge University Press, 1982, vi, 234. ISBN 0521288681. info
Výukové metody
This class uses a variety of methods including hands-on drama activities, mini-lecture, group discussions, presentations, and projects on Moodlinka.
Metody hodnocení
1 lesson plan for teaching a song/nursery rhyme/poem 1 lesson plan for teaching a story Both including a warm up and lead-in PRACTICAL PRESENTATION OF THE LESSON PLANS PILOTING THE LESSON PLAN DURING THE TEACHING PRACTICE
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2019/XAJp04