XPPk21 Volitelná pedagogická praxe

Pedagogická fakulta
podzim 2019
Rozsah
0/0/2. 1 týden. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.
Katedra primární pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Soňa Kudelová
Dodavatelské pracoviště: Katedra primární pedagogiky – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
XPPk21/01: Pá 20. 9. 8:00–13:50 , Pá 22. 11. 8:00–13:50 , Z. Syslová
Předpoklady
XPPk02 Vstupní pedagogická praxe
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Na konci tohoto kurzu bude student schopen: porozumět a vysvětlit strategie řízení třídy;
použít informace o současných přístupech v předškolním vzdělávání k vyhodnocení jejich praktického využívání v mateřské škole;
interpretovat svoje pedagogické pokusy při práci s dětmi;
Osnova
  • - Pozorování života pedagogického sboru, postřehy k týmové spolupráci a řízení školy. - Pedagogické pokusy zaměřené na výchovně-vzdělávací práci s dětmi
Literatura
  • NEHYBA, Jan, Bohumíra LAZAROVÁ, David A. KOLB, Fred A. J. KORTHAGEN, David BOUD, Peter JARVIS, Jennifer A. MOON, Jan KOLÁŘ, Saša DOBROVOLNÁ, Jakub ŠVEC a Josef VALENTA. Reflexe v procesu učení. Desetkrát stejně a přece jinak... 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 120 s. ISBN 978-80-210-6489-8. info
  • PASCH, Marvin, Trevor G. GARDNER, Georgea M. LANGER, Alane STARK a Christella MOODY. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Translated by Milan Koldinský. Vydání druhé. Praha: Portál, 2005, 416 stran. ISBN 8073670542. info
Výukové metody
vlastní práce s dětmi
Metody hodnocení
Prezentace portfolia
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2020, podzim 2020, jaro 2021, podzim 2021, jaro 2022, podzim 2022, jaro 2023, podzim 2023, jaro 2024.