XPPp08 Asistentská pedagogická praxe

Pedagogická fakulta
podzim 2019
Rozsah
0/0/2. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.
Katedra primární pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Sabina Autratová
Dodavatelské pracoviště: Katedra primární pedagogiky – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
XPPp08/01: každé sudé úterý 8:00–11:50 , Z. Syslová
XPPp08/02: každé liché úterý 8:00–11:50 , Z. Syslová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem je zprostředkovat kontakt studenta s edukační realitou a přispět k jeho profesní socializaci a připravit jej na plnohodnotné zvládnutí role asistenta pedagoga.
Výstupy z učení
Na konci tohoto kurzu bude student schopen: prokázat diagnostické dovednosti; organizovat individuální činnost s jedním dítětem; poskytnout zpětnou vazbu; pomoc učitelce s organizací vzdělávaní.
Osnova
  • Praxe probíhá dvě hodiny týdně ve vybrané mateřské škole pod vedením fakultní cvičné učitelky, která zajišťuje praxi studenta již druhý semestr. Individuálně je u studenta systematicky rozvíjena vybraná oblast z Rámce profesních kvalit učitele mateřské školy a současně jsou rozvíjeny dovednosti potřebné pro diagnostiku dětí, ale i autodiagnostiku učitele. Student spolupracuje s učitelkou jako její asistent.
Literatura
    povinná literatura
  • SEDLÁČKOVÁ, Hana, Zora SYSLOVÁ a Lucie ŠTĚPÁNKOVÁ. Hodnocení výsledků předškolního vzdělávání. první. Praha: Wolters Kluwer ČR, a.s., 2012, 152 s. ISBN 978-80-7357-884-8. info
  • HRABAL, Vladimír a Isabella PAVELKOVÁ. Jaký jsem učitel. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010, 239 s. ISBN 9788073677558. info
Výukové metody
praktické cvičení, pozorování.
Metody hodnocení
Písemná práce - diagnostický proces jednoho dítěte.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2018, podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2023.