XTVp26 Didaktika tělesné výchovy a výchovy ke zdraví

Pedagogická fakulta
jaro 2019
Rozsah
0/2/0. 3 kr. Ukončení: k.
Vyučující
doc. PaedDr. Vladislav Mužík, CSc. (přednášející)
PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Iva Kouřilová (cvičící)
Garance
doc. PaedDr. Vladislav Mužík, CSc.
Katedra tělesné výchovy a výchovy ke zdraví – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Andrea Špačková
Dodavatelské pracoviště: Katedra tělesné výchovy a výchovy ke zdraví – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
XTVp26/01: Čt 10:00–11:50 učebna 36, I. Kouřilová, V. Mužík, L. Mužíková
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Je potřeba mít splněný předmět MSBP_VKZ
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Po absolvování předmětu je student schopen koncipovat tematické plány pro předškolní vzdělávání a tyto plány realizovat v praxi.
Osnova
  • 1. Didaktická aplikace teoretických poznatků z tělesné výchovy do praxe mateřských škol. 2. Didaktická aplikace teoretických poznatků z výchovy ke zdraví do praxe mateřských škol. 3. – 6. Příprava a koncipování tematických plánů pro předškolní vzdělávání s odpovídajícím začleněním tělesné výchovy a výchovy ke zdraví. 7. – 12. Komentované reflexe a sebereflexe prezentovaných tematických plánů a jejich revize.
Literatura
  • Smolíková, K. (2006). Manuál k přípravě školního (třídního) vzdělávacího programu mateřské školy. Praha: Výzkumný ústav pedagogický.
  • Smolíková, K. (2006). Praktický průvodce třídním vzdělávacím programem mateřské školy. Praha: Výzkumný ústav pedagogický.
  • DVOŘÁKOVÁ, Hana. Didaktika tělesné výchovy nejmenších dětí a dětí s hendikepy. Praha: Univerzita Karlova, 2000. ISBN 80-7290-005-6.
  • HAVLÍNOVÁ, Miluše, Eliška VENCÁLKOVÁ, Zora SYSLOVÁ, Jana HAVLOVÁ, Iva LACINOVÁ, Nina PETRASOVÁ a Ludmila ŠPRACHTOVÁ. Kurikulum podpory zdraví v mateřské škole. 2., přeprac. a dopl. vyd. Praha: Portál. 223 s. ISBN 978-80-7367-487-8. 2008. info
Výukové metody
Pravidelná semestrální výuka. Teoretická příprava. Reflexe a sebereflexe prezentovaných tematických plánů a výukových projektů s jejich revizí.
Metody hodnocení
Reflexe a sebereflexe integrovaného výukového projektu na týdenní výukový blok zaměřený na možnosti pohybových aktivit, vycházející z aktuálního pojetí předškolního vzdělávání.
Navazující předměty
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024.