ZS1BP_SDVP Seminář k interpretaci dětského výtvarného projevu

Pedagogická fakulta
jaro 2009
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. PaedDr. Hana Stehlíková Babyrádová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Bc. Pavla Novotná, Ph.D. (cvičící)
doc. PaedDr. Hana Stadlerová, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. PaedDr. Hana Stehlíková Babyrádová, Ph.D.
Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Dagmar Kafoňková
Rozvrh
Po 18:00–19:40 učebna 16
Předpoklady
Student ukončil předmět „Interpretace dětského výtvarného projevu“ a má základní znalosti z oblasti dětské vývojové psychologie.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Dětský výtvarný projev, ontogeneze, fylogeneze, typologie, individualita, autenticita, interpretace, obsahová analýza, motivace v konkrétních příkladech dětské tvorby. Po absolvování předmětu bude student schopen: - prakticky porozumět a vysvětlit specifické psychologické aspekty dětského výtvarného projevu - pochopit souvislosti mezi vývojem psychiky dítěte a výtvarným projevem - interpretovat dětský výtvarný projev
Osnova
  • Specifika dětského výtvarného projevu se zaměřením na předškolní a mladší školní věk.Diagnostické možnosti dětského výtvarného projevu.Analýza konkrétních dětských výtvarných prací. 1. Postup při výkladu originální dětské výtvarné práce 2. Interdisciplinární pohled na aspekty dětské výtvarné práce 3. Funkce dětského výtvarného projevu 4. Iniciace autentického dětského výtvarného projevu
Literatura
  • BABYRÁDOVÁ Hana. Symbol v dětském výtvarném projevu. Brno: PF MU, 1999.125 s. ISBN 80-210-2079-2DAVID, Jiří. Výtvarná výchova jako smyslový a duchovní fenomén : kapitoly z moderní historie a filosofie předmětu. Polička : Fantisk, 1993. 122 s. ISBN 80-901
Metody hodnocení
analýza dětských výtvarných prací
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2008, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015.